Startprobleem cbx650

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Hey allemaal,

ik heb een start probleem met mijn motor (honda cbx650e uit 1983). Ik heb hem een tijdje gelede gekocht bij een dealer in de buurt. Hij liep op dat moment niet. Volgens de dealer zouden de caburateurs schoon moeten en de accu vervangen. Dit heb ik gedaan en nu loopt hij nog niet.
Even wat meer uitleg wat ik gedaan heb. Er zit een volle accu is en ik heb de startrelais vervangen, omdat ik samen met een vriend aan het doormeten was en er achterkwam dat als ik we de start relais omzeilden dat onderdelen wel werkten. Maar hij doet het nog niet. Als de start motor en het lichtje van de neutraal direct worden aangesloten doen ze het wel. Ik heb ook de motor proberen aan te lopen en wel een paar plofjes gehoord. Ook zuigt hij wel benzine aan. Er zitten ook nieuwe bougies in.

Is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn of wat ik nog proberen kan?

alvast heel erg bedankt.
Dirk
 
wat is nu het probleem?
als je op de startknop drukt draait dan de startmotor niet?
als je tijdens het aanduwen alleen wat plofjes hoort, krijgt de motor toch niet genoeg benzine.
dus ik denk dat je toch de carburateur beter moet schoonmaken, of je choke werkt niet goed.
 
de kleine zekeringen heb ik gecheckt en zijn goed. Wat is de hoofd zekering? Zit die bij de anderen? Dan klopt het wel.

Het probleem is dat hij niet start. Als ik ik op de start knop is er helemaal geen reactie. De lichtjes op het dashboard doen het ook niet. Start motor slaat ook niet aan (als je hem direct aansluit op de accu wel). De plof plofs hoorde ik alleen bij het aandieuwen en klopt dat hij toen te weinig bezine had, maar dat heeft hij nu wel. Dat heb ik ondertussen opgelost.

Is de het probleem zo duidelijker?
 
O is dat de hoofd zekering. Kijk, dat wist ik niet dat het zo heette . Ik heb de startrelais gisteravond vervangen door een nieuwe uit de winkel vervangen en deze is nog goed.

Zou het dan in de bedrading zitten?
 
Als ik dit zo eens lees,dan werken alle componenten wel
als je die direct op de accu aansluit,dan denk ik aan een
bedrading probleem,dus dat word doormeten,kan van alles zijn,
corrosie in de stekkerverbindingen,draadbreuk,storing in de zekeringkast,
massa probleem,kapotte schakelaar,of een combinatie
van die dingen dus dat word zoeken vrees ik.
In iedergeval wel weer een lesje geleerd,geloof nooit een
handelaar met mooie verhaaltjes dat het maar een klein probleempje is,
als dat zo was had hij het zelf wel gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan