Startprobleem en terugzakken in toeren FZR600

pinin39

MF veteraan
24 apr 2004
2.241
0
borger
Beste mensen ,

vandaag even naar een klant op de motor geweest en iets raars :


Probleem 1
Toen ik de motor op contact zette brande het neutraal lampje
ik start de motor en uit !!!!! zelf het neutraal lampje uit
helemaal geen stroom meer !!!

ik heb het contact weer terug gedraaid en gewacht , 2de keer zelfde liedje
derde keer raak en jawel lopen als een trein
naar de klant geweest en

probleem 2 :
op de terugweg onder het rijden ineens geen toeren meer , koppeling in en afremmen en aan de kant
de motor liep nog wel !!

even alles bekeken en maar weer verder gereden
hij deed het nog een paar keer maar in mindere mate
dus maar direct richting de stalling gereden waar ik in 10 minuten naar toe heb gereden zonder problemen en daar de motor gewoon
stationair laten draaien en niets aan de hand

wie weet wat het zou kunnen zijn want ik denk dat probleem 2 met 1 te maken heeft ???

heb er wel net een alarm met startonderbreker (spyball) op laten zetten !!
maar door een dealer en het kan toch niet zo zijn dat je startonderbreker zort dat je motor helemaal uitvalt (zeg maar dood) als je hem wilt starten ??
 
Probleem 1 heb ik ook eens gehad... uiteindelijk bleek een accupool gecorrodeerd te zijn waardoor het contact wegviel |(

Probleem 2 lijkt me moeilijker te interpreteren als elektrisch probleem, maar aangezien je zelf al aangeeft het probleem pas te hebben na inbouw van alarm+startonderbreker zou ik daar wel de oorzaak zoeken.

Succes in ieder geval!
 
dit doet mij sterk denken aan een defecte accu...
op het moment dat er vermogen (electrisch ) wordt gevraagd, gaat er een of meerdere platen in de accu krom staan, en maakt deze intern kortsluiting, ditzelfde geldt tijdens vermogen toevoegen (onder het rijden dus wordt de accu opgeladen) ..
Ga even met je accu langs een automaterialen zaak, daar wordt een vermogensmeter op de accu gezet, en dan zien ze precies hoeveel de accu nog kan leveren onder hoge inspanning. (zult trouwens verbaasd staan hoe goedkoop deze bedrijven vaak ook motoraccu's kunnen leveren.
Als het een van de eerdere FZR's is, kan het ook een defecte spanningsregelaar zijn , deze zit op de aluminium plaat achterop het frame(boven het achterwiel aan de zijkant)
Laat je geen nieuwe aansmeren, de regelaars van de latere motoren van Yamaha kun je ook gebruiken, maar zijn veel betrouwbaarder
 
probleem 2 :
op de terugweg onder het rijden ineens geen toeren meer , koppeling in en afremmen en aan de kant
de motor liep nog wel !!

Als je bedoelt dat je opeens geen vermogen meer had, dan zou dit ook met het benzinefilter of benzinetoevoer samen kunnen hangen, er kan een kleine verstopping in zitten. Dat merk je soms pas als je een tijdje flink doorrijdt. Tijdens langzaam rijden kan er genoeg benzine door de verstopping, als je flink gas geeft niet meer. Als je dan de boel stationair laat lopen lijkt er niets aan de hand te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan