Startprobleem Fireblade

Limbo-Jo

Rookie
2 okt 2001
5
0
Sittard
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik een probleem bij het starten van mijn Honda 900CBRR, Fireblade, bouwjaar 1997.

Als ik de startknop indruk met de versnelling in de vrijstand gaat het controlelampje voor de vrijstand uit en de startmotor draait niet rond. :(
Trek ik de koppelingshendel in, dan start de motor wel en blijft lopen, ook na loslaten van de koppeling. :]

Ik heb alle beveiligingen, zoals schakelaar van zijstandaard, startschakelaar en koppelingshendel schakelaar gecontroleerd en geen defecten gevonden.

Naar mijn bescheiden technische mening zit het defect dus ergens in de sensor, (opnemer, contact) van de vrijstand.

Mijn vraag is nou, waar zit dat ding en heeft iemand anders al eens een dergelijk probleem gehad en evt. een oplossing hiervoor.

Alvast bedankt voor evt. reacties,
groetjes Jo.
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn CBR. Als ik h'm in de vrij zet gaat mijn neutraal lampje niet altijd branden.
Dit is vooral lastig als ik 's morgen mijn motor wil laten warm draaien, dit gaat dus niet als ie op de standaard staat.

Ik ben er al een mee naar Motoport geweest en die hebben alles na gelopen en niks kunnen vinden. Het probleem was toen ook een tijdje opgelost maar inmiddels heb ik weer last van.

Zelf denk ik dat er een probleem met een contactje is of de sensor niet meer 100% is. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om er na te kijken, ik ga ook liever een eindje :]
 
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik een probleem bij het starten van mijn Honda 900CBRR, Fireblade, bouwjaar 1997.

Als ik de startknop indruk met de versnelling in de vrijstand gaat het controlelampje voor de vrijstand uit en de startmotor draait niet rond. :(
Trek ik de koppelingshendel in, dan start de motor wel en blijft lopen, ook na loslaten van de koppeling. :]

Ik heb alle beveiligingen, zoals schakelaar van zijstandaard, startschakelaar en koppelingshendel schakelaar gecontroleerd en geen defecten gevonden.

Naar mijn bescheiden technische mening zit het defect dus ergens in de sensor, (opnemer, contact) van de vrijstand.

Mijn vraag is nou, waar zit dat ding en heeft iemand anders al eens een dergelijk probleem gehad en evt. een oplossing hiervoor.

Alvast bedankt voor evt. reacties,
groetjes Jo.

HONDA
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn CBR. Als ik h'm in de vrij zet gaat mijn neutraal lampje niet altijd branden.
Dit is vooral lastig als ik 's morgen mijn motor wil laten warm draaien, dit gaat dus niet als ie op de standaard staat.

Ik ben er al een mee naar Motoport geweest en die hebben alles na gelopen en niks kunnen vinden. Het probleem was toen ook een tijdje opgelost maar inmiddels heb ik weer last van.

Zelf denk ik dat er een probleem met een contactje is of de sensor niet meer 100% is. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om er na te kijken, ik ga ook liever een eindje :]

Tuurlijk kunnen ze nix vinden. Want dat staat niet in het boekje... *D
 
Valt wel een beetje mee met onze Honda's hoor. Ik lees hier meer over ellende met Suzuki's dan met Honda's :+ :+

Yamaha rijden dus :} Ik zou zeggen zoek naar een electrisch touwtje wat naar de vesnellingsbak loopt en kijk of je die schakelaar er uit kunt draaien. De olie zal er waarschijnlijk wel eerst af moeten anders wordt het zo'n smeerboel. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan