Startprobleem gpz

robbie gs

Rookie
3 jul 2013
3
0
capelle aan den ijssel
Sinds kort een gpz staan die ik wil ombouwen echter wil hem eerst horen lopen .Als ik hè: wil starten maakt hij een rattelig geluid bij de startmotor. Heb nu de startmotor verwijdert en merk dat ik de starterkrans met mijn vinger kan draaien is dat wel goed ?
De ,motor gaat in iedergeval niet rond , is wel los dat is getest
 
maakt niet uit hoeveel kawa,s er zijn, ze hebben geen van allen een starterkrans.
ts bedoeld vast het tandwiel van de startkoppeling.
en die kan in 1 richting draaien.
maar dat is niet het probleem.
het ratelen komt van het startrelais, dat te weinig stroom krijgt.
dus accu te zwak.
 
Nee, hij bedoeld dat we on-topic moeten blijven en dat
Ik heb het een paar keer gelezen maar maak dat er niet uit op, anyhow...

Robbie, probeer sowieso effe of dat tandwiel, jouw starterkrans dus, inderdaad maar 1 kant op kan draaien (hij kan 2 kanten op maar dat krijg jij niet voor elkaar als die goed is) Kan je echter wel twee kanten op is de startkoppeling kapot of de ketting die naar de krukas gaat kapot. Lees mijn disclaimer.
Accu kàn het probleem ook zijn, test dat effe met een paar startkabels. Ik heb ervaringen met beide siuaties Dit maakt trouwens geen bal uit voor welk type Kawa je hebt, het maakt zelfs niet uit voor wat voor merk je hebt...



Disclaimer: Mijn bericht is gebaseerd op algemene kennis en ervaring welke ik opgedaan heb in de loop derr jaren met diverse merken en typen motorfietsen. Gebaseerd op vele overeenkomsten in deze hoeveelheid merken en typen kan je uitgaan van een algemeenheid van ontwerp en bouw van motorfietsen waarin veel storingen en defecten aan de technische constructie overeenkomen met storingen en defecten aan motorfietsen die ogenschijnlijk een zelfde basisontwerp hebben als de motorfietsen in de topics waarin ik reageer. Specifieke kennis is daarbij absoluut niet nodig. Een richtingaanwijzerlamp bijvoorbeeld kan je volgens algemene richtlijnen op 100den typen van verschillende merken op dezelfde manier vervangen. Incidentele afwijkingen van deze algemeenheden zullen een uitzondering vormen en kunnen leiden tot een verkeerde interpretatie mijnerzijds. Een voorbeeld daarvan is dat ik kan beamen dat een linksysteem gesmeerd moet worden terwijl een motorfiets stereoveren heeft. Daar wordt je op dit forum ernstig op onderuitgetrapt en dat wil ik hiermee voorkomen, een goed voorbeeld van een dergelijk voorval vind je in dit topic en met name post 64
 
Terug
Bovenaan Onderaan