startprobleem gs500e

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Mijn beestje wou niet starten vanmorgen, de motor sloeg wel enkele keren aan met de choke af maar niet genoeg om echt weg te zijn. Hooguit 3 toeren meegedraaid met de startmotor. '(

Vandaag moet ze binnen om de carb's af te stellen want de motor staat niet goed afgeregeld. Om niet stil te vallen draai ik al een week telkens de ralentie bij, maar dat zorgt er dus wel voor dat starten niet meer zo fantastisch gaat.

Kan iemand mij helpen mbt hoeveel ik de stelschroef voor stationnair moet uitdraaien/indraaien om ongeveer goed te staan??
Ik denk niet dat de batterij nog veel starts in z'n mars heeft dus ik kan niet blijven proberen.

De moto stond wel buiten vannacht, ik hoop dat als het straks wat warmer is ze er meer zin in heeft.
 
Wat betreft je vraag mbt de stelschroef, ik heb geen idee hoeveel slagen je hem moet geven, zorg er alleen voor dat je het doet bij een goed warme motor. Scheelde bij mij ongeveer 2000 rpm in het stationaire toerental tussen warme en "koude" motor. Om het starten te vergemakkelijken zou je ff zo'n busje startversneller (oid?!?!) kunnen halen. Dat is (volgens mij methanol) gas dat je in je luchtinlaat spuit, waardoor zelfs je lucht al brandbaar wordt. Na een hele winter vastgevroren te zijn, startte mijn GS-je vrij makkelijk weer op hiermee.
 
Op dinsdag 08 april 2003 10:36 schreef Suus500 het volgende:
Wat betreft je vraag mbt de stelschroef, ik heb geen idee hoeveel slagen je hem moet geven, zorg er alleen voor dat je het doet bij een goed warme motor. Scheelde bij mij ongeveer 2000 rpm in het stationaire toerental tussen warme en "koude" motor. Om het starten te vergemakkelijken zou je ff zo'n busje startversneller (oid?!?!) kunnen halen. Dat is (volgens mij methanol ether) gas dat je in je luchtinlaat spuit, waardoor zelfs je lucht al brandbaar wordt. Na een hele winter vastgevroren te zijn, startte mijn GS-je vrij makkelijk weer op hiermee.

Vlgs. mij. ;)
 
Staan je stationaire mengsel instelschroeven wel goed? Zitten onderaan de carb, platte schroevendraaier. eerst helemaal dichtdraaien(tegen klok in) dan 2 3/4 slag uitdraaien. Geeft ie precies genoeg voor een schoon mengsel. Heb zelf ook een gs500 dus dat moet werken. Belangrijk absoluut geen gas geven bij starten, dan verzuupt ie meteen met de choke erop. Zodra die loopt meteen choke voorzichtig dichtdraaien.

suc6
 
Bedankt voor de hulp!

Ik heb haar in gang gekregen door op goed geluk wat aan de stelschroef van de ralentie te draaien en 't is gelukt. De motor bleef wel niet draaien maar ik heb 'm tenminste naar de garage kunnen rijden.
 
Staan je stationaire mengsel instelschroeven wel goed? Zitten onderaan de carb, platte schroevendraaier. eerst helemaal dichtdraaien(tegen klok in) dan 2 3/4 slag uitdraaien. Geeft ie precies genoeg voor een schoon mengsel. Heb zelf ook een gs500 dus dat moet werken. Belangrijk absoluut geen gas geven bij starten, dan verzuupt ie meteen met de choke erop. Zodra die loopt meteen choke voorzichtig dichtdraaien.

suc6

Hey, zijn de schroeven die je bedoelt niet die om gewoon het mengsel te regelen. Zitten de schroeven van het stationaire mengsel niet ergens binnenin de carburator.
Ik ben hier niet 100 procent zeker.
Mijn bougies waren nogal wit (motor te arm) en heb toen die twee vijsjes wat verder opengedraaid en nu hebben ze een bruine kleur.
Het gedrag op lage toerentallen en op stationair toerental hangen volgens mij ook af van de hoogte van de naald in de carburateurs.

Ik ben geen mechanicien maar zou je dit of iemand anders dit misschien even kunnen nakijken?

Alvast bedankt
 
de gasnaalden werken pas bij hogere toerentallen, tenzij ze slecht afsluiten, dan moeten de naalden en zittingen vervangen worden.
als ie niet wil starten zit et em in het stationair circui, zijndie die 2 stelschroefjes.
die moeten inderdaad 2.75 toeren uitgedraait staan.
tenzij de gasnaalden, cfr schuiven versleten zijn, deze kunnen hier ook problemen veroorzaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan