startprobleem kawasaki zr7

ErikW

Rookie
15 aug 2009
1
0
Apeldoorn
Hallo,

Mijn kawasaki zr7 heeft sindskort een startprobleem, af en toe start hij wel en af en toe niet. Als hij niet start maakt het startrelais een stotterend geluid. de startmotor geeftgeen kik. Ik heb de accu al doorgemeten 11,8 volt. dus dat lijkt me het probleem niet. Ik kan hem zonder al teveel problemen aanduwen.

Heb hem bijvoorbeeld vanochtend zonder problemen gestart en toen per ongeluk af laten slaan. daarna was het gelijk raak en ging die niet meer aan. na de hele dag stil te hebben gestaan ging die 's avonds zonder problemen gelijk weer aan.

Iemand suggesties?

bvd
Erik
 
de accu onbelast doormeten heeft geen zin.
de spanning kan onder belasting een heel eind zakken en dan wil de startmotor dus niet draaien.
het klikkende geluid is van het startrelais, en geeft aan dat de spanning te laag is.
dus de accu activeert het relais en dan wil de startmotor draaien en vraagt dan een heleboel stroom.
dit kan de accu niet leveren en de spanning zakt helemaal in elkaar, waardoor het relais weer loslaat.
dit herhaalt zich snel achter elkaar en veroorzaakt het ratelen.
dus meet de spanning eens tijdens het starten en meet de laadspanning als de motor loopt.

how to - accu en laadsysteem controleren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan