startprobleem klx 250

tsuretie57

Rookie
12 aug 2005
4
0
belgie
Hallo,
Ik heb me een tijd geleden een oude klx 250 (1980) gekocht. Was wat werk aan, wat stukken te kort maar de motor draaide. De motorfiets is nu zo goed als afgewerkt, maar ik krijg de motor zelf niet meer aan de praat, niettegenstaande een vette vonk aan de bougie, het is trouwens cdi onsteking. Ik heb alles gecontroleerd wat maar kon : carbu gereinigd, kleppen afgesteld, de pulsgever doorgemeten, nieuwe bougie, maar het wil maar niet lukken. Na verschillende keren kickstarten is het enige resultaat een hevige terugslag en rook uit de carbu, de inlaatklep zag er nochtans goed uit, enkel wat putjes in de klepzitting, maar zo erg was dat nu ook weer niet! En toch draaide de motor vorige week nog :(
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn??
Ieder reactie is hier welkom !!
 
Een groene klx 250 was m n eerste motor,in 1980.
Nieuw gekocht,na een jaar weggedaan,als woon werk fiets voldeed hij niet.
Reed geweldig op het terrein,starten was een probleem,ook al door de heftige kickstarter.Zet de motor tegen de compressie aan(trek m in de derde achteruit)
dodemansknop aanzetten en een echte trap geven.Hiervoor al wat doorgetrapt,met kraan open.Na enige keren oefenen kreeg ik m snel aan de praat.Verder ga ik er vanuit dat er benzine,vonk en compressie is,maar dat schreef je eigenlijk al.
Succes
 
terugslag en rook uit de carb? Klinkt mij als een verkeerde kleptiming. Heb je de nokkenassen niet verwisseld of een halve slag verkeerd staan?

De nokkenas (er is er maar één) is er inderdaad uit geweest. Zou dat het probleem kunnen zijn? een halve slag verkeerd....de kleppen zijn los op BDP, maar ja, dat wil eigenlijk niks zeggen of toch? Hoe kan ik weten of die nou juist staat, alles is volgens het originele handboek gemonteerd. alhoewel....
Ik ga dat onmiddellijk uitproberen!
Alvast bedankt
 
het zou inderdaad kunnen dat de nokkenas een halve slag verkeerd staat maar hoe zie je dat.... motor in BDP, merkteken van het tandwiel op merkteken van cilinderkop, als ik dan de nokkenas een halve toer probeer de draaien zit ik duidelijk tegen mijn kleppen aan, dus denk ik dat die juist staat, of niet soms? Ik laat een pic zien in bijlage, maak misschien iets duidelijk?

 
Terug
Bovenaan Onderaan