startprobleem Savage

Remquo

Die hard MF'er
9 okt 2005
375
30
Zwolle
De Savage van m'n schoonzusje wil niet meer starten. Aanduwen gaat wel, maar bij het indrukken van de startknop hoor je na het aanslaan van de compressieklep het startrelais ratelen. De accu is goed, de startmotor draait als je hem los op een stroombron aansluit, de contacten zijn schoon en de tandwieltjes van startmotor naar de tandwielkrans van de dynamo lopen vrij en zijn in orde. Toch lijkt het alsof de startmotor tegen een weerstand in moet draaien die er niet is. Iemand een idee?

Groeten Remco
 
Ik schreef al dat de accu goed is; via startkabels aan mijn Monster mocht ook niet baten. De klep staat ook goed. Het gekke is dat zelfs als ik de starmotor eruit haal en hem met de massa verbind, hij nog niet lekker rondgaat. Heel langzaam en schokkerig, op de "maat" van het tikken v/h relais. Doorlussen (bypassen) daarvan heeft ook geen resultaat.

Remco
 
Het kan ook zijn dat de koolborstels versleten zijn of dat er erg veel losse kooltroep in zit.
Maar meet ook even de accu eens belast en onbelast, meten is weten.
Als je een goede accu namelijk parallel aan een slechte aansluit heb je vaak nog steeds een probleem, dus dat met die startkabels zegt mij niets. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan