Startprobleem Suzuki GSX400E

PvanderNeut

Rookie
6 dec 2016
5
0
Beste dames en heren van het motor forum,

Eergisteren heb ik voor het eerst sinds 3 weken weer een ritje gemaakt op de motor. De accu trok het niet helemaal lekker om te starten, dus hebben we de motor aangelopen en daarna een mooi ritje gemaakt (uurtje of 2, met een keer opnieuw starten na het tanken), dit verliep allemaal soepeltjes.
Vandaag was het weer tijd voor een ritje, maar de motor start nu niet meer.
De startmotor draait rond, hij loopt op 1 cilinder (van de 2) als ik er een beetje gas bij geef, maar komt niet verder dan 1800 toeren. De tweede cilinder komt echter niet aan de pruttel en het blok schokt af en toe hevig waarna hij wat terugzakt in toeren.

Wat heb ik al geprobeerd?
Er zitten nieuwe bougies in, deze heb ik ook al omgewisseld om te kijken of het daaraan lag, maar hij blijft op dezelfde cilinder lopen. De bougies vonken allebei.
Het luchtfilter zit niet verstopt, deze ziet er nog goed uit.
De bougiekabel bij de slecht lopende cilinder zag er slecht uit, heb hier een stukje afgehaald en de bougiedop er weer ingedraaid. (Bougie vonkt nog steeds)
Bougie in de slecht lopende cilinder is wel nat, dus er is benzine in de kamer.

Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
 
Ik heb de carberateur afgetapt, kwam alleen veel benzine uit, en start daarna ook nog niet...
Waar zou ik de remreiniger in moeten spuiten?

De plantenspuit ga ik ook nog even proberen, als ik er ergens een kan vinden

In ieder geval bedankt dat jullie meedenken!
 
Ik heb de carberateur afgetapt, kwam alleen veel benzine uit, en start daarna ook nog niet...
Waar zou ik de remreiniger in moeten spuiten?

De plantenspuit ga ik ook nog even proberen, als ik er ergens een kan vinden

In ieder geval bedankt dat jullie meedenken!
In de lucht inlaat traject van de niet lopend cilinder.
 
Miss dom maar wat is de laadspanning van je dynamo ? Want probeer is met een andere accu je motor lopend tekrijgen ? Kan wezen dat je accu kapot is dat hij daarom tewijnig peut heeft, zelf gehad bij een kawa ninja 250, nieuwe accu er op en motor liep ook weer goed,
 
ja, alstie inzakt naar bijv onder de 8v dan istie wel op zeg maar.
Of hij word niet goed bijgeladen.
Dus goeie accu monteren en laadspanning meten bij iets verhoogd stationair.
 
Nou we zijn weer een paar weekjes verder.
Zelf kon ik helaas niks vinden wat de oorzaak kon zijn. Dus heb de motor naar een dealer gebracht. Eerst dachten ze dat de carburateurs gereinigd moesten worden en een nieuw vlotternaaldje erin, maar helaas was hiermee het klusje niet geklaard.

Het bleek uiteindelijk de CDI-unit te zijn. Deze was kapot gegaan waardoor de bougies tegelijk vonkten. Hierdoor vonkte de bougie in de slecht lopende cilinder als de zuiger beneden was en tsja, dat wil natuurlijk niet!

Bedankt voor het meedenken allemaal :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan