startprobleem warme motor

allex

MF'er
2 mrt 2008
43
0
Hallo ik rij met een virago 535,start goed géén probleem.
maar vb al ik de motor stil leg na een 10 tal km en wil hem weer strarten,wel dat doet de strarter raar,ze zou zeggen,dat de bendix doorslaat.
Heb dit niet als de motor koud staat.
Heb dit al al een paar keer gedaan als ik een paar km gereden heb eens proberen en altijd doet de strarter dit.
NB het zal toch mijn snelkoppeling niet zijn dat weer loskomt???
ben benieuwd.
Allex.
 
Hallo ik rij met een virago 535,start goed géén probleem.
maar vb al ik de motor stil leg na een 10 tal km en wil hem weer strarten,wel dat doet de strarter raar,ze zou zeggen,dat de bendix doorslaat.
Heb dit niet als de motor koud staat.
Heb dit al al een paar keer gedaan als ik een paar km gereden heb eens proberen en altijd doet de strarter dit.
NB het zal toch mijn snelkoppeling niet zijn dat weer loskomt???
ben benieuwd.
Allex.

Snelkoppeling? wees eens duidelijker in je bewoordingen svp ;)
 
Alle XV series... :r

Ik heb 2 XV 920's gehad en altijd hetzelfde gezeik, accepteer het gezeur maar, anders is je portomenee zo leeg en de kuur komt gewoon weer terug...

Verder reed de 920 wel heerlijk !

Grtzzz Simon. 8-)
 
Ik praat met je mee SVN... 2x XV920 en 1x TR1 gehad...

Het waren slappe klemveren die er voor zorgte dat de startkoppeling niet altijd pakte, of zelfs los schoot (en er ontbrak één ring á 4,95 bij de dealer).

Op zich niet spannend, maar wel apart als je voor een meute mensen op het terras drie keer staat te rammelen voordat je motor aanslaat... :X

Ik heb net even zitten spieken in het wphb van een Virago 535, en die koppeling is anders dan die van de zwaardere XV serie...
 
Alle XV series... :r

Ik heb 2 XV 920's gehad en altijd hetzelfde gezeik, accepteer het gezeur maar, anders is je portomenee zo leeg en de kuur komt gewoon weer terug...

Verder reed de 920 wel heerlijk !

Grtzzz Simon. 8-)

Ik heb trouwens 'revisies' gedaan, voor niet te veel geld, die blijvend goed zijn. Het kan dus wel.
 
Hallo ik rij met een virago 535,start goed géén probleem.
maar vb al ik de motor stil leg na een 10 tal km en wil hem weer strarten,wel dat doet de strarter raar,ze zou zeggen,dat de bendix doorslaat.
Heb dit niet als de motor koud staat.
Heb dit al al een paar keer gedaan als ik een paar km gereden heb eens proberen en altijd doet de strarter dit.
NB het zal toch mijn snelkoppeling niet zijn dat weer loskomt???
ben benieuwd.
Allex.

Dus koud gaat het prima, warm niet.

Juiste olie?
 
OFFTOPIC:

Ik duwde hem al standaard aan, geen gerammel en het ziet er stoer uit....

1e versnelling, hard lopen, springen ( kont op zadel ) en in 1 keer de koppeling los,

kont landen en koppeling tegelijk los, anders heb je een rubber spoor en lig je op je bek :X

en dat ziet er niet stoer uit :o
 
Dus koud gaat het prima, warm niet.

Juiste olie?

Weerstand in de startmotor ( elektrische weerstand ) is soms ook bepalend,

ik heb er toen aan gedacht om hem te laten omwikkelen naar een 10V systeem ipv 12 Volt.

Dan heb je ff een extra spurt, het ding vrat accu's en dat was ik ook zat.

Het systeem bij de 920 was eigenlijk allemaal onderberekent....

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Weerstand in de startmotor ( elektrische weerstand ) is soms ook bepalend,

ik heb er toen aan gedacht om hem te laten omwikkelen naar een 10V systeem ipv 12 Volt.

Dan heb je ff een extra spurt, het ding vrat accu's en dat was ik ook zat.

Het systeem bij de 920 was eigenlijk allemaal onderberekent....

Grtzzz Simon. 8-)

Wat is onderberekent?

Die starter zelf is trouwens goed hoor. Bijna net zo goed als de vervangingsstarters die ik verkoop O-)

Nee, echt waar, vaak is het niet de starter zelf waar het probleem zit, maar het deel er na, dat weet je :)

Helaas heb ik al wel klanten gezien die door problemen met de startkoppeling hun starter hadden opgeblazen (moi incluis). Wordt gewoon te heet na tig keer starten en dan ineens wél pakken.... ;(
 
Wat is onderberekent?

Die starter zelf is trouwens goed hoor. Bijna net zo goed als de vervangingsstarters die ik verkoop O-)

Nee, echt waar, vaak is het niet de starter zelf waar het probleem zit, maar het deel er na, dat weet je :)

Helaas heb ik al wel klanten gezien die door problemen met de startkoppeling hun starter hadden opgeblazen (moi incluis). Wordt gewoon te heet na tig keer starten en dan ineens wél pakken.... ;(


Ben jij dan die "knakker" die ze aanpast ?

de hoek van de tandwielen verslijpt enz enz... ik heb die man ooit eens gesproken over een aanpassing, hij kwam ook uit het zuiden des lands....

Hij maakte toen reclame in de Moto73....
 
Ik heb ze aangepast ja.

En ik sta niet in moto73 hoor.

Slijtage is slijtage. Wat er al in zit, kan ik natuurlijk niet ongedaan maken. Maar dat mis schieten van de startkoppeling wel (veer, klemveren, ring en ev nieuwe starter als die gesloopt is).
 
Sorry ik had het over de startkoppeling, Ipv snelkoppeling ,die heb ik al eens opengedaan,geluk gehad ,2 bouten waren er al afebroken en eentje los.
3 Nieuwe bouten in (m8) en weer vooruit,Zal toch eens kijken dat er weer géén bouten afzitten.
ik denk het niet want dit hoor je als de motor draaiëd (rammelen/kletteren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan