Startprobleem XSR900 (batterij of startmotor?)

XSenneR900

MF'er
12 apr 2021
104
55
Antwerpen
Sinds dinsdag start mijn 2017 Yamaha XSR900 niet meer, ik twijfel of het aan de batterij of startmotor ligt.

Wanneer ik probeer te starten krijg ik een mooi knarrend geluid en komt er "Err" op het dashboard (zie video Err). Ook valt het dashboard soms uit (zie video dash uit).
Ik las al dat het kan gebeuren dat bij een defecte startmotor je batterij mee kan sneuvelen.

Iemand die gekend is met een dergelijke situatie?

Ik heb hem al aan de lader gehangen, maar hij laadde op van nu naar 9 > 18 > 9 > 0, dus ik vrees dat m'n accu zeker wel voor de vuilbak is.
 

Bijlagen

  • Err.mp4
    12,6 MB
  • dash uit.mp4
    18 MB
Geen gewone acculader 😉
IMG_20230303_163255.jpg
 
Nou, aan die kabeldikte te zien zou hij toch echt wel de benodigde startstroom moeten kunnen leveren. Denk dat de startstroom bij een motor rond de 30 ampère zit? Mijn FJR is 25 ampère gezekerd voor de startmotor. Dus dan misschien toch de startmotor terminaal? Gewoon even een autoaccu proberen, weet je het zeker.
 
Nou, aan die kabeldikte te zien zou hij toch echt wel de benodigde startstroom moeten kunnen leveren. Denk dat de startstroom bij een motor rond de 30 ampère zit? Mijn FJR is 25 ampère gezekerd voor de startmotor.
:N , véél meer.
moet het eerste voertuig nog tegenkomen waarbij er een zekering in zit voor de startmotor.
kijk maar eens op je electrisch schema
 
Terug
Bovenaan Onderaan