Startprobleem yamaha r6

Yasje05

Rookie
27 apr 2011
16
0
Amsterdam
Hallo,

Zaterdag starte mijn yamaha r6 niet... Ik had daarvoor een ritje gemaakt van zeker 40 minuten.. Dus de motor was gewoon goed warm... Toen heeft een vriend mij aangeduwd..
Diezelfde avond had ik de motor ook gestart ( stond zeker 7 uur stil) en startte gelijk.. Vandaag wil ik rijden, startte niet... Ik moest aangeduwd worden en dan start hij wel.. Ritje gemaakt van 5 minuten om te kijken of t eenmalig is dat hij niet starte, maar helaas ik krijg m niet aan zonder duwen..


Wat kan hier de reden van zijn?

Alvast bedankt..
 
De koplampen branden als ik de contact aanzet... Vorig jaar is er een nieuwe accu in gekomen..
Ik zat zelf te denken aan startmotor...
Het volgende viel mij op in het verleden: al is de motor warm, hij start alleen als ik de startknop indruk en tegelijkertijd gas geef.. Alleen de knop indrukken start ie niet..
 
Misschien ook handig om te vermelden of je de startmotor wel hoort ronddraaien? Uit het eerste stukje kan ik het niet opmaken. Uit je 2e reply lijkt mij dat hij wel draait maargoed.

En inderdeaad welk model/bouwjaar R6 heb je
 
Zo zou je zeggen dat het meer lijkt op een gevalletje sluiting/slecht contact...

Maar wat de andere ook al zeggen, meer en gedetailleerde info zou geen kwaad kunnen... ;)
 
Het is een model 99.. Eerlijk gezegd heb ik niet op de start motor gelet of hij draait.. Nadat hij uit ging vandaag deed kreeg ik m ook niet zonder aanduwen dus liet de motor staan, moest namelijk werken..

Een collega zei accu, ik ga morgen ochtend langs een motorzaak denk ik..
 
Het is een model 99.. Eerlijk gezegd heb ik niet op de start motor gelet of hij draait.. Nadat hij uit ging vandaag deed kreeg ik m ook niet zonder aanduwen dus liet de motor staan, moest namelijk werken..

Een collega zei accu, ik ga morgen ochtend langs een motorzaak denk ik..
Meet met motor stationair draaiend en wisselend toerental de accuspanning op .... post de resultaten hier.

Het kan zijn dat een defecte spanningsregelaar je accu heeft doodgekookt en dat zal zich dan met de nieuwe accu tamelijk snel herhalen.
 
Als ik m start hoor ik getik.. Hoor niets draaien.. Had ook even de zadel verwijdert om het echt goed te horen..

Verder heb ik geen meter o.i.d ben redelijk nieuw in de motor wereld..

Ga morgen langs een zaak maar jullie tips hebben mij zeker een stuk geholpen! Mijn dank is groot !
Ik post hier de updates!!
 
Ben naar een zaak geweest: accu is niet 100% maar zou geen problemen moeten geven, laad netjes bij.. Dynamo en startmotor werken goed.. Ik ga nu ermee rijden en kijken, mocht het weer mis gaan dan ga ik weer terug voor een accu..

Iedereen bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan