startprobleem..

chiefrebel

Rookie
3 mrt 2006
26
0
leuven
ik ben vanavond in panne gevallen met mijn sv650s...

hij wilde vanmorgen eerst niet starten, de startmotor ging eventjes rond, en daarna niets meer, alleen een soort van elektronisch getik..
ik de druppellader eraan gehangen, en na een uur of 5 starte hij onmiddelijk, ik maak een ritje van een uur, en stop even bij mijn vriendin, wil kwartier later weer vertrekken, en hij geeft niets meer, zelfs geen poging tot starten.
toen heb ik hem geprobeerd in gang te duwen, ook niks.
als ik de startknop induwde ging mijn toerenteller wel naar 7000rpm, maar de motor draaide niet... :?

iemand enig idee?
alvast bedankt!
-steven-
 
op de druppellader daar word je accu niet vol van na 5 uur .Deze laad met 500 mA/H
is 0,5 amp/H dan is de accu nog lang niet vol. Dan ga je starten heb je mazzel dat deze het doet aangezien een startmotor ff als is het maar 2 seconde zo`n 70 tot 80 ampere slikt .Dan ga je een stukkie rijden dan laad deze de accu wel bij , als je tenminste het licht etc uitlaat. Na een kwartier ga je weer starten en vraagt de motor weer om die hoge stroom , dat kan de accu toch niet aan.Beter is de accu als deze nog redelijk nieuw is een dag en een nacht aan de lader te hangen bv de optimate III . Zet eens een multimeter op de accu polen en meet wat de spanning is (meter op 20 Volt gelijkspanning) zal rond de 12,6 volt aanwijzen, start daarna je motorfiets en meet weer over de accupolen deze moet dan rond de 13,6 volt aangeven , geef daarna gas tot 4000 toeren dan zou de meter rond de 14,2 volt aan moeten geven , dit om te kijken of het laadsysteem werkt. Als je daarna nog steeds problemen krijgt met deze accu dan idd een nieuwe accu halen.

Dat de motor niet aansloeg terwijl je aan het douwen was komt omdat de spanning zodanig gezakt is en je CDI unit niet of nauwelijks spanning kreeg waardoor er geen vonk onstaat bij je bougies.Waarschijnlijk is je accu niet in orde.
 
ik ben vanavond in panne gevallen met mijn sv650s...

hij wilde vanmorgen eerst niet starten, de startmotor ging eventjes rond, en daarna niets meer, alleen een soort van elektronisch getik..
ik de druppellader eraan gehangen, en na een uur of 5 starte hij onmiddelijk, ik maak een ritje van een uur, en stop even bij mijn vriendin, wil kwartier later weer vertrekken, en hij geeft niets meer, zelfs geen poging tot starten.
toen heb ik hem geprobeerd in gang te duwen, ook niks.
als ik de startknop induwde ging mijn toerenteller wel naar 7000rpm, maar de motor draaide niet... :?

iemand enig idee?
alvast bedankt!
-steven-
is de 7000 rpm geen foutcode melding??
 
controleer of je accupolen schoon zijn (geen oxidatie) en of je polen goed vast zitten, misschien heb je net met de druppellader de polen contact laten maken zodat je motor start.. na het rijden zijn de accu polen weer los gegaan oid.. anders laadsysteem doormeten en eventueel nieuwe accu..
 
heb de batterij eruit gehaald, geeft een dikke 12V met de multimeter, en daarna aan de druppelaar gehangen, en die zegt nochtans dat alles ok is...

Kijk ook eens wat de spanning doet als je de motor gaat starten. Als je accu nog goed is mag de spanning zakken tot ongeveer 9 volt als je start. Is dat niet zo, haal dan maar een nieuwe accu.
 
meet ook het systeem zelf even. Accu in de motor plaatsen, start de motor plaats multi-meter op accu polen, meet de stroom, deze moet boven de 13volt uitkomen kijk ook even wat ie doet als je gas geeft tot 3000 toeren.
 
meet ook het systeem zelf even. Accu in de motor plaatsen, start de motor plaats multi-meter op accu polen, meet de stroom, deze moet boven de 13volt uitkomen kijk ook even wat ie doet als je gas geeft tot 3000 toeren.

Als je de multimeter op de stand "stroom" zet om te meten zoals jij zegt, dan ga maar aan de kant staan......... _O-
 
Als je de multimeter op de stand "stroom" zet om te meten zoals jij zegt, dan ga maar aan de kant staan......... _O-
;) okay.. ik probeer t simpel te houden zodat t begrepen wordt.. zet de meter op gelijkspanning uhhh dc of was t nou ac in ieder geval niet die ene met dat golfje maar de ander met dat vlakke streepje met die stippeltjes lijn eronder, let er wel op dat de zwarte draad van de meter op de min/massa van de accu zit en de rode draad op de plus/spanning van de accu zit.. pff :p zo duidelijker geformuleerd? ;) :)
 
Als je geeneens weet hoe je spanning en/of stroomsterkte moet meten,
zou je er dan niet B-ter vanaf blijven.....


full



[me]A fool with a tool is still a fool[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan