Startprobleem

zoghe

MF'er
1 sep 2002
70
0
Hoi allemaal,

Heel vreemd voor mij. Het volgende is aan de hand. Ik heb een honda VFR 800.
Een tijdje geleden de motor gestart en gerden. Na zo'n 15 kilometer gestopt en wilde later weer starten. Wilde niet aanslaan, ging een paar keer iets rond. Aangeduwd en toen liep hij wel. Accu later volledig geladen en gereden, geen probleem. Vandaag na 4 weken weer de motor gestart en hij liep meteen. Weer een stuk gereden, getankt en wilde weer starten, deed het weer niet. Aangeduwd en verder gereden. Later weer een uur gestopt. Starten wilde niet en aanduwen nu ook niet. Geprobeerd met startkabels te starten, ging ook niet, er gebeurde niets en de lampjes branden wel.
Wie heeft een idee???

Groeten,
Harry
 
Bedankt alvast voor de reacties. Ik ben een leek op technisch gebied maar kan het de spanningsregelaar zijn als er wel verlichting aan is en de lampjes branden?
Groeten,
Harry
 
Bedankt alvast voor de reacties. Ik ben een leek op technisch gebied maar kan het de spanningsregelaar zijn als er wel verlichting aan is en de lampjes branden?
Groeten,
Harry
Als jouw accu niet of te weinig wordt bijgeladen, dan heb je op een gegeven moment te weinig spanning voor de brandstofpomp, maar nog genoeg voor de verlichting.
De enige oplossing is om er een voltmeter op te zetten......
 
Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties. Het lijkt er op dat de accu wel goed is. Startprobleem dat ik had met de startkabels was eigen schuld, dodemansknop stond in. Verder zou het kunnen zijn dat hij niet voldoende oplaadt, misschien borstels dynamo, zal dit laten controleren.

Groeten,
Harry
 
Terug
Bovenaan Onderaan