Startprobleem

Vandervalk

MF'er
8 apr 2011
38
0
Poeldijk
Hallo jongens,

Na eindelijk mijn rijbewijs gehaald te hebben kon ik gaan rijden. :] Heb een CB550 uit 1977 gekocht half jaar geleden en beetje opgeknapt. hij reed toen nog goed. Van de motor heb ik alleen de carburateurs er af gehaald schoon gemaakt en terug gezet. De motor heeft daarna paar maanden stil gestaan tot ik mijn rijbewijs had.

:( probleem :
Motor aan de lader gezet en weg gereden. Motor deed het alleen met half choke, en zonder choke geen hoge toeren maar uitvallen. Verder een dip bij het gasgeven. Was dus niet heel lekker rijden mijn eerste keer. En na 15 km rijden kapte de motor totaal. Hij start nu wel met volgas zonder choke maar maakt dan veel toeren en valt weer uit. -O-

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Alvast bedankt! *O*
 
zo te lezen heb je iets niet goed gedaan met het terug in elkaar zetten van de carbs. dat lijkt me de meest logische verklaring. Wat precies is natuurlijk niet op afstand te beoordelen.
Je vermeld ook niet waarom je de carbs uit elkaar hebt gehaald, in hoeverre en hoeveel sleutelkennis/ervaring je hebt.
 
Laatst bewerkt:
Moest er wel bij ja... heb ze eigenlijk alleen er af gehaald en van binnen bekeken, meteen dicht gedaan omdat het er zag super netjes uit zag. Dus alleen er af gehaald en buitenkant schoon gemaakt en er terug op gezet? Volgens werkplaatshandboek.
Zelf weinig sleutel ervaring, het is mijn eerst motor... Enige sleutel ervaring is met mijn kreidler.
 
Klinkt écht als benzine probleem. Na 15km is je vlotterbak leeg, en valt hij uit. Kénnelijk zijn de carbs tóch inwendig vies (sproeiers, of vlotterbakjes gaan niet soepel). Ook vd zekerheid checken dattie brandstof krijgt uit de tank (dat filter daar niet verstopt zit).
 
ik denk dat de carburateurs weer uit elkaar moeten.
kijk met name naar de stationaire - en hoofdsproeiers, het lijkt er op dat daar verstoppingen zitten.
heb je ook naar de hoogte van de gasnaalden gekeken ? - de middelste stand is de juiste.
 
Ik ga ze der morgen dan maar weer af halen -O- (zeer vervelend klusje! tips? naast het handboek)
en dan nakijken met de fietspomp?
Hopelijk zo gefixt??? en nog een maandje genieten voordat ze zout strooien :]
 
Zoals boven aangegeven lijkt het een benzineprobleem of benzine aanvoer.

Alleen door de choke open te houden loopt ie, met de choke dicht krijgt ie meer lucht dan benzine. Ook wil ie geen toeren draaien. Tippie voor de volgende keer inderdaad. Als ie goed loopt, blijf dan van carburateurs af. Poetsen hoeft dan alleen aan de buitenkant.

Maar voordat je de carburatie er andermaal helemaal verwijderd kijken of de benzineaanvoer nergens problemen oplevert; geen knikken in leidingen, geen verstopte filters e.d.

Freez
 
Terug
Bovenaan Onderaan