startprobleem

Dhrt

Rookie
28 jan 2012
3
0
Collega

Gisterennacht liet ik per vergeteligheid de sleutel in het contact zitten (weliswaar op off), maar vanmmorgen wou ik hem dan starten en dit wou niet lukken. Er brandde geen enkel lichtje op het dashbord.
Ik heb ondertussen de batterij al laten opladen, maar dit hielp ook niet echt.

Motor: Honda Hornet 2010

Wie weet er misschien een oplossing?
 
Je hebt toch nog aan het sleuteltje gezeten ( hoe wist je anders dat de motor het niet deed? )

Nee, dat zullen ze niet opgemerkt hebben.


Ik weet niet hoe oud die accu is, maar als hij een jaar ( of ouder ) is, heb je dikke kans dat hij door de diepontlading naar de mallemoeren is.

Gewoon bij de motorzaak even een nieuw/goed accutje er in prikken met de vraag "als dit helpt, koop ik 'm, zo niet kijk ik even verder"
 
Ik heb deze vanmiddag binnengedaan in de motorshop. Zouden zij dit niet opmerken?

Groeten

Ik snap niet wat je nou gedaan hebt...

Het lijkt op
1. een heel erg lege accu, misschien wel defect
2. defecte hoofdzekering

Je kunt mbv startkabels en een auto er wel achter komen wat het ongeveer is.
 
Ik snap niet wat je nou gedaan hebt...

Het lijkt op
1. een heel erg lege accu, misschien wel defect
2. defecte hoofdzekering

Je kunt mbv startkabels en een auto er wel achter komen wat het ongeveer is.

Had de batterij binnengedaan om te op te laden.

Spanning staat er genoeg op de batterij, nl 12,6v.
 
Een goede en goed geladen accu geeft zonder verbruik direct na het opladen 13,2V te zien; is een "half bewijs" voor kwaliteit want zonee is de accu gaar maar zoja niet per se nog goed.
 
maar hoe ontlaadt je je accu diep als je contactslot gewoon op OFF staat... sleutel erin of eruit zou niks uit mogen maken

De accu hoeft eigenlijk niet diep ontladen te zijn, redelijk leeg is al voldoende (afhankelijk van de algehele conditie van de accu natuurlijk). Zuur zit dan in de platen en de vloeistof is dan vooral water, bevriest 't, is je accu zeer waarschijnlijk dood...
Met deze temperaturen zal je accu al een lagere capaciteit afgeven en na een aantal dagen starten in de vrieskou blijft er natuurlijk ook niet heel veel prik over...
Als er stroom zou zijn weggelekt is het natuurlijk een ander verhaal... maar met de gegeven informatie lijkt het er op dat de accu dood is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan