Startprobleem

snickerke

MF'er
10 aug 2011
51
0
Wilde vandaag mijn Honda Hornet starten, maar toen ik de startknop wouw induwen, reageerden mijn koplamp alleen maar telkens als ik dus de startknop induwde gingen ze aan.

Mijn pinkers, toeter en achterlicht werken perfect maar krijg geen start in!

Is dit een teken van de Hornet, dat mijn batterij plat is als ik hem wil starten en mijn koplampen springen dan aan?
 
springen ze normaal niet automatisch aan als je de motor start?
en wil hij wel starten als je um aan loopt? anders ff aanlope en stuk rijden, en als je dan thuis bent, weer probere te starten.
 
Bij de paar honda's die ik gezien heb gingen de lampen aan zodra de motor op contact stond. Misschien is dat bij jou ook zo?

Anyway als ie het voor de winter nog gewoon deed zou ik ff de spanning van de accu controleren. Als je geen multimeter hebt dan zou ik de accu ff aan de landing leggen. Als je dat ook niet hebt ff proberen of je hem kunt aanduwen.

Als dat allemaal niet werkt kun je ff verder kijken. Hij staat niet toevallig in de versnelling als je hem wil starten?
 
Als ik schakel (als de motor dus niet draait) blijft het lampje van neutraal branden...

Hoelang duurd het voor de batterij is opgeladen meteen druppelaardje?
Ontlaad die eigenlijk eerst de batterij?
 
Als ik schakel (als de motor dus niet draait) blijft het lampje van neutraal branden...

Hoelang duurd het voor de batterij is opgeladen meteen druppelaardje?

Afhankelijk van de druppelaar (sommigen schakelen door naar een hoger laadvermogen), maar ik zou 'm er wel een dagje onder laten staan.
 
Wilde vandaag mijn Honda Hornet starten, maar toen ik de startknop wouw induwen, reageerden mijn koplamp alleen maar telkens als ik dus de startknop induwde gingen ze aan.
Is dit een teken van de Hornet, dat mijn batterij plat is als ik hem wil starten en mijn koplampen springen dan aan?

Als ik schakel (als de motor dus niet draait) blijft het lampje van neutraal branden...

:? Ben ik nu de enige die tegenstrijdige dingen leest?
Lampen gaan juist aan als je de startknop indrukt?
Neutraalindicator blijft branden ook al staat hij niet in zijn neutraal?

Wat doet het waarschuwingslampje voor de jiffy? Blijft deze ook branden ongeacht de stand? (even aannemende dat deze ook op de Hornet zit)
Als je je jiffy inklapt, bak in zijn vrij en de koppeling ingeknepen, wil die dan wel starten?
En meten is weten, bij de Gamma koop je voor nog geen tientje een multimeter waarmee je de accuspanning kunt meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan