Startprobleem

Ferros1985

MF'er
23 jan 2022
30
6
Hallo allemaal,
Ik heb een triumph sprint rs 955i uit 2000. De motor vertoonde gister na het wassen wat kuren met starten. De motor sloeg niet aan maar maakte een tikkend geluid.
Accu probleem werd gezegd. Meteen accu vervangen voor een mooi nieuw exemplaar, maar nog wilde de moto niet starten en blijft het geluid van een te lage accuspanning maken.
Ook met een jumpstart slaat de moto niet aan.
Aanduwen is ook geen succes en ook dan doet de moto niets.
Er zit voldoende benzine, maar ondanks dat alles geen succes helaas.
Heeft iemand mogelijk een idee wat het zou kunnen zijn?
Dank jullie wel alvast voor de reacties.
 
Ik heb dit wel eens gehad op mijn honda met een kapotte spanningsregelaar. Doet die van jou het nog?
Even wat logica. Al hij de motor niet gestart krijgt, hoe kan hij dan achterhalen of de spanningregelaar juist werkt?

Motor gewassen.... is natuurlijk met water......logische gedachte dat er ergens water in is gekomen dat het euvel veroorzaakt.
Vraag is dan nog, waar?
 
Ik heb dit wel eens gehad op mijn honda met een kapotte spanningsregelaar. Doet die van jou het nog?
Ik heb zo snel geen idee.
Zal deze eens door laten meten.
Ŵant wanneer we proberen te starten valt ook het display helemaal uit, omdat er ergens veel power naartoe gaat. Het is mij verteld dat dat niet goed is en dat het scherm aan moet blijven bij het starten.
Maar thnx en we gaan er naar kijken.👍💪
 
Je zal toch net het ontiegelijke geluk hebben dat je startmotor vast is gaan zitten of kortgesloten is na het wassen? Trek eens de dikke kabel van de startmotor los en kijk dan eens of je dash tijdens het indrukken van de startknop nog steeds uit/wegvalt?


*aangepast wegens terechte opmerking @Janbros
 
Laatst bewerkt:
Zit toch een 30A zekering in het relais circuit? Als je die trekt kun je op’t knopje drukken zonder dat de spanning het relais doet opkomen. Dan mag’t dashboard ook niet afvallen. Dan kun je een deel van het circuit uitsluiten.
die zekering dient voor alles, niet alleen het startrelais en noemt de hoofdzekering. geen zekering is nergens spanning, ook niet naar het dashboard.
 
Thnx voor alle tips hiervoor.
Ik heb net een weekendje luxburg gehad met een leenmotor. Een cfmoto mt800 sport. Ik heb me toch heerlijk vermaakt op die machine.
Ik ga morgen de andere moto weer ophalen bij de garage en eens kijken met alle adviezen wat het probleem zou kunnen zijn 💪👍
 
Vandaag eens de startmotor doorgemeten met de multimeter.
Vanaf de plusaansluiting geenzonderheden te vinden tot aan het tandwiel.
Hier sloeg de meter zeer fors op uit tot wel 1200ohm.
Dus startmotor vervangen
 
Activiteit
Momenteel is niemand een reactie aan het typen
Terug
Bovenaan Onderaan