Startprobleempje CB 400F

JoJoMan

Die hard MF'er
28 jul 2004
271
1
1
Hehe, nou nou, poeh poeh....


Eindelijk heb ik er ook eentje !!!!

Een 400-tje, mooooooooiju motor zoals m'n dochtertje dan zegt :) :)

Alleen..... hij doet ut nog nie...

Accu heb ik bijgeladen (stond jaar stil ongeveer), licht en alles werkt wel (ook nog niet goed maar da's niet erg, tijd zat) maar als ik op de startknop druk klikt er alleen ergens iets aan de linkerkant...

Startmotor geeft geen sjoege, heb er al even een andere startmotor in gezet maar dat helpt nie....

Is dit de accu die niet voldoende cap heeft :?

Wie weet raad ?

Oh ja, piccies komen zsm !
 
Hehe, nou nou, poeh poeh....


Eindelijk heb ik er ook eentje !!!!

Een 400-tje, mooooooooiju motor zoals m'n dochtertje dan zegt :) :)

Alleen..... hij doet ut nog nie...

Accu heb ik bijgeladen (stond jaar stil ongeveer), licht en alles werkt wel (ook nog niet goed maar da's niet erg, tijd zat) maar als ik op de startknop druk klikt er alleen ergens iets aan de linkerkant...

Startmotor geeft geen sjoege, heb er al even een andere startmotor in gezet maar dat helpt nie....

Is dit de accu die niet voldoende cap heeft :?

Wie weet raad ?

Oh ja, piccies komen zsm !
die klik is je startrelais dus die werkt,dus of je startmotor zit vast,even op tikken met hamer of accu is defect
 
200% je accu overleden.
Nooit met een hamer op een start relais slaan.
koop maar eens een nieuwe accu en laad die eerst maar eens effe op wedden dat ie dan wel in de rondte vliegt die startmotor
of je motor aanslaat is een tweede maar je bent in ieder geval al een eind op de goede weg.

veel succes iig
 
En dit is 'em dus......

full



Smooiiiiii........
 
inderdaad mooije motor.
waarom start je hem niet even over van de auto?
dan kan je even doorstarten om de benzine door de carburateurs te trekken.
als die dingetjes lang stil gestaan hebben moet je altijd even doorstarten voor ze aanslaan.
 
Nou, ben in ieder geval weer een stukje verder... :)

Startmotortje loopt weer mooi rond, gisteravond buiten geprobeerd te starten (KOUD !) maar het is nog niet gelukt.

Hoe kan ik ook alweer zien of er een vonk is :?

De bougies waren overigens nat dus dan werken volgens mij de carbs, toch ?
 
Nou, ben in ieder geval weer een stukje verder... :)

Startmotortje loopt weer mooi rond, gisteravond buiten geprobeerd te starten (KOUD !) maar het is nog niet gelukt.

Hoe kan ik ook alweer zien of er een vonk is :?

De bougies waren overigens nat dus dan werken volgens mij de carbs, toch ?
tank eraf halen bougies eruit draaien,bougies in de bougiedoppen doen en boven op het kleppendeksel leggen,Let op!bougie moet goed kontakt maken met het deksel(tegen een bout aan bv).en nu starten en kijken op ie vonkt.Let op!bougies zou ik niet aanraken met blote handen,komt hoge spanning op mag wel met geisoleerde tang.succes
 
Waar is de kickstarter gebleven?

Zo'n dingetje duw je trouwens ook zo aan hoor, maar das al niet meer nodig geloof ik.
Hoelang heeft de motor niet gelopen? Is de benzine vers genoeg?
Ik heb bij mn 400 ook wel eens wat roest gehad bij mn bougies, maar dat is wel weg als je de kappen eraf trekt en weer terug zet. Controleer gelijk de elektrode-afstand, moet 0,7 mm zijn.
 
Goed he, kickstarter zit alleen op het reserveblokje wat er bij zit :)

Ben gisteravond nog even bezig geweest, met de stroboscoop gekeken of er stroom door de bougiekabels ging, dus niet :( En dan wil starten niet echt :(

Ga nu weer verder kijken, eens kijken waar die wel en geen stroom heeft. Hoe kijk je ook alweer naar die dodemansknop (want geen van de 4 bougies vonkt) :?
 
Met de dodemansknop heb ik nooit problemen gehad, dus hoe je die checkt weet ik niet.

Ik zou ook ff naar de contactpuntjes kijken als ik jou was, misschien is er een condensator stuk o.i.d., of is de afstand niet goed.
 
Nieuwe accu wast eerste wat ik gekocht heb...na de motor...

Kon dus relaxed een kwartiertje starten, maar ja.. geen vonk dan kan de accu nog zo goed zijn.... :)



Uitlaatje heb ik geen flauw idee, maar vond hem wel stoer (net als gespoten blokje trouwens) :9
 
Klopt, dit is een echte eigenbouw...

Heeft waarschijnlijk veel werk gekost (van de vorige eigenaar) maar ik vind um ook nie mooi....

Heb er al een andere bij gekregen maar die een beetje bruinachtig.... Past voorlopig er wel even bij. Eerst weer lopend zien te krijgen en dan de rest.... :)
 
Zoooo, ben weer terug...

FF weekendje Disney gehad, en bij terugkomst gelijk weer aan de slag natuurlijk....

Kom ik me een kabelboom-massa tegen die mi nooit standaard kon zijn, gelijk gekeken in het boek en inderdaad... zoveel draden als ik onder de tank heb zitten hebben er niet veel meer.....

Wat is wijs ? Nieuwe boom d'r in :?

Iemand enig idee of een kabelboom van een 400 nog leverbaar is of dat een boom van een 350 ook op een 400 past ? En heeft iemand enig idee waar een zwart-geel draadje voor dient ? Die heb ik nog niet kunnen vinden op het elec.schema wat ergens te downloaden is......
 
thnx, zet ze nog wel eens een keertje samen buiten op de foto....

Kabeltje gaat ik vanavond maar eens kijken..... radiootje erbij...


Enig idee trouwens hoer ik de stekker onder het contactslot los krijg ? Kan dr niet echt bij met m'n vingers.....
 
Zoooo, ben weer terug...

Kom ik me een kabelboom-massa tegen die mi nooit standaard kon zijn, gelijk gekeken in het boek en inderdaad... zoveel draden als ik onder de tank heb zitten hebben er niet veel meer.....

Wat is wijs ? Nieuwe boom d'r in :?

Iemand enig idee of een kabelboom van een 400 nog leverbaar is of dat een boom van een 350 ook op een 400 past ? En heeft iemand enig idee waar een zwart-geel draadje voor dient ? Die heb ik nog niet kunnen vinden op het elec.schema wat ergens te downloaden is......

bij mij hetzelfde.......spagetti
't lijkt wel een echte italiaanse kloon....

ben zelf ook nog aan de "meet" in de bedrading,...metinkje zus ..metinkje zó...
en de kleurtjes maar bij elkaar zoeken..

misschien op motorbeurs of vehikelbeurs een andere kabelboom??
 
Terug
Bovenaan Onderaan