Startproblemen Africa Twin

Tha10

Rookie
23 mrt 2004
26
0
Zoetermeer
Ik heb sinds vandaag een probleem met starten :
Hij maakt vanaf de accu wel een geluid, maar er gebeurt verder niets! Je hoort een soort gekraak van de accu afkomen. De motor gaat dus verder niet lopen. Ook zag ik dat mijn tripmaster stond te knipperen en dus dat de stroom er helemaal af is geweest.

Heeft iemand dit ook gehad, met name dat geluid? Of kan dit een defecte brandstofpomp zijn? Ik heb een Twin van 2000 en 19000 op de teller, zou volgens mij dus goed moeten zijn toch?

Balen dus..... ;(
 
Dat gekraak kon ook wel eens het getik van je startrelais zijn. Meestal duidt dat op een lege accu.

Ook kan je relais defect zijn of je startmotor zit vast... Al grprobeerd om aan te duwen?

Zet de motor in z'n 2, loop achteruit totdat het het niet meer kan.... Met de koppeling los dus. Dan koppeling in en vaart maken. Op het zadel springen en koppeling los.

Startkabels en een auto ernaast kost je overigens minder zweet :)
 
Accu om zeep of leeggetrokken (alarm, lampen aan laten staan o.i.d.). Dat getik wat je hoort is je startrelais. Laad de accu eens op, probeer het dan nog eens. Als dat niet helpt zal er een nieuwe in moeten. :)
 
Accu om zeep of leeggetrokken (alarm, lampen aan laten staan o.i.d.). Dat getik wat je hoort is je startrelais. Laad de accu eens op, probeer het dan nog eens. Als dat niet helpt zal er een nieuwe in moeten. :)

:^
niets aan toe te voegen, behalve dan dat je met pogingen tot starten de accuspanning zo ver naar beneden kan halen dat je tripmaster te weinig krijgt, en dus reset, of tewel, de 'stroom' hoeft er niet 'afgeweest' te zijn, maar met het starten word de spanning gewoon te laag.
 
Het vreemde is dat mijn verlichting wel in orde is en werkt. Dus een lege accu lijkt me niet het probleem! HELP! ;(

Ja je lampen verbruiken zeg 100W. Een startmotor van een wagen trekt in het slechtste geval al ruim 600A, dat is dus 7000W. Factor 70 meer. Dat je lampen het doen zegt dus niets over de toestand van de batterij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan