startproblemen...de volgende!

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
ik ging net even rijden. Mijn cb-1 startte prima na circa 2 weken stilstand. Ik dus lekker stukje gereden. Zet de motor even uit (binnen wat pakken) en wilde weer starten. Draait de startmotor dus vrolijk rond maar de motor slaat niet aan? Als ik hem in zijn 1 zet en ik duw 5 meter loopt ie. Nog een stuk gereden, maar hetzelfde probleem?? Startmotor draait als een tierelier, maar ding slaat niet aan? Vaag hoor. Accuspanning ligt op 12.7 volt met de motor uit.
Verder zijn er pas 4 nieuwe bougies ingegaan, de kleppen zijn gesteld en de olie+filter ververst. Wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Dodemansknop zal niet, want dan zou het ook tijdens het rijden gebeuren en is hij niet aan te krijgen met aanduwen.

Ik denk toch je accu. Je startmotor kan wel goed draaien, maar misschien net niet genoeg vermogen om de bougies goed te laten vonken.
Accuspanning hoort ook 14V te zijn.

Ook je verlichting uitzetten tijdens starten. Kan net dat beetje zijn...
 
Ja zo'n dodemansknop heeft de cb-1 ook! Maar dat zal het niet zijn, want ik kan hem wel aanlopen (start dan meteen??) wel vreemd dat ding gelijk elektrisch startte nadat deze 2 weken stil had gestaan, en nadat ik hem warm gereden had niet meer elektrisch wilde aanslaan? Ben de accu maar weer eens aan het bijladen.
 
Misschien met startkabels aan een auto-accu als ondersteuning. Als hij dan wel staart is er misschien toch te weinig spanning.Bedacht me nog even: niet de automotor laten draaien als je dat doet, dan levert hij misschien te veel kracht en gaat er wat kapot. Ik doe dit altijd met mijn zijspan na de winter, dan put je de accu niet gelijk zo uit. Werkt prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan