startproblemen diversion 600 uit 92

Diversion92

Rookie
23 jun 2009
3
0
Hey mensen,

ik heb een Yamaha diversion uit 92 die t altijd goed gedaan heeft maar van t weekend is ie schijnbaar een x omgevallen toen ik er niet was...en nu als ik em wil starten doet ie helemaal niks...de accu is volgens mij gewoon goed want de verlichting enz... werkt gewoon..hebben jullie enig idee wat er zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen doen..?

alvast bedankt,
 
Meest simpele en voor de hand liggende: dodemansknop per ongeluk omgezet?
Anders wordt het kijken naar de startbeveiliging van de jiffy (weet niet of de div dat heeft)

Daarna wordt het echt zoeken:
wat doet de motor nog wel en wat niet?
Gaat de startmotor wel rond, maar slaat de motor niet aan?
 
dodemansknop heb ik gecheckt maar dat was t niet, jiffy weet ik niet wat dat is dus dat zal ik wel niet hebben dan denk ik....

de startmoter gaat niet rond als ik de motor met t knopje probeer te starten
 
jiffy is de zijstandaard.
er zit een schakelaar op die de ontsteking uitschakelt als je probeert weg te rijden met de zijstandaard uit geklapt.
mogelijk is de schakelaar beschadigd.
trek de draden maar eens los en verbind de draden eens door om de schakelaar uit te sluiten.
 
Bij het omvallen kan een halfgare zekering / startrelais helemaal gaar worden, of zelfs loskomen ...
Check eerst die dingen vooraleer je kabeltjes lostrekt uit jiffy kontacten
Ook de startbeveiliging in het koppelingshendel kan een klap hebben gekregen.
 
Ok bedankt mensen ik ga eens even kijken naar de dingen die jullie aangeven...dat startrelais waar kan ik dat ergens vinden op mn motor weten jullie dat toevallig..?

alvast bedankt,
 
Staat de motor in z'n vrij? V/d week ben ik ook langs iemand gereden met niet startende motor, bleek ie in z'n versnelling te staan.. start ie ook niet met zijstandaard in geklapt en koppeling ingeknepen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan