Startproblemen Ducati 750 ssc

Moosman

Die hard MF'er
1 feb 2002
838
0
Winterswijk
Problemen problemen problemen,


De ducati 750 ssc van mijn vrouw wil niet starten. :(
Ik heb de bougies vervangen en er zit een nieuwe accu in. (opgeladen en wel)
Bij het starten draait de startmotor vrolijk rond en eigenlijk lijkt alles normaal te gaan, behalve dat hij gewoon niet starten wil. Ik start met klein beetje choke en geen gas.

Vreemd is ook dat wanneer je het contact uit zet en even later weer aan, er een hele mooie knal uit de uitlaat komt.

Het lijkt bijna of de stopknop in de "uit"stand is blijven hangen.

Wie o wie kan mij hierbij helpen???
 
Ik heb net nog even gekeken naar de bougies,......

Ik heb er even één uitgedraaid en gekeken of en hoe hij vonkt.
Hij vonkt één maal als ik het contact aan zet, maar tijdens het starten vonkt hij helemaal niet.......
 
Je bent geen hartpatient? Dan kun je het volgende proberen.
Bougiedop eraf, kleine schroevendraaier (met isolerend handvat) in de dop en het stalen gedeelte van de schroevendraaier op plm 5-10 van het motorblok houden. Stratknop indrukken ,vonkt er dan wel iets dan moet je de bougies maar eens vervangen.
 
Ik denk dat het toch aan de stopknop ligt.
Als ik de probeer te starten met de knop op stop en vervolgens tijdens het starten de knop terug zet in de "on" stand, dan hoor je dat de motor twee of drie slagen ontbrandt, maar vervolgens is het weer afgelopen.

iemand nog ideeën????
 
Brandstof+Lucht+Vonkje=Explosie

Handige tips:

1: Koppelingschakelaar/Koppeling indrukken, Dodemansknop, standaardknopje controleren.
2: Brandstof is te oud (de kans is zeer klein)
3: Bij geen brandstof in de carb-reservoirs (Tankdop openen of Vacuüm controleren /filters of brandsof pomp) (brandstoftoevoer)
4: Verzopen? Vol gas geven en dan proberen te starten. !
5: CDI unit is stuk ( Ik hoop het niet voor je)

Excuses voor mijn flauwe grap.
 
Om toch nog even te laten weten wat er nou eigenlijk mis was,........

Er bleek een kabeltje defect en deze heeft voor kortsluiting gezorgd, waardoor de onstekingsunits zijn opgeblazen. Deze zijn vervangen en het kabeltje gefixt. Hij doet het nu weer als nieuw.

Was helaas geen goedkoop geintje.
 
Om toch nog even te laten weten wat er nou eigenlijk mis was,........

Er bleek een kabeltje defect en deze heeft voor kortsluiting gezorgd, waardoor de onstekingsunits zijn opgeblazen. Deze zijn vervangen en het kabeltje gefixt. Hij doet het nu weer als nieuw.

Was helaas geen goedkoop geintje.
Mooi dat hij het weer doet, kan ze weer rijden veel pezier verder :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan