Startproblemen ER-5

Ik heb een heel groot probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een ER-5 van 1999 gekocht als schademodel(enkel schade aan voorkant). Toen men vriend alles had hernieuwd(stuur, tellers, enzovoort...) wouden we de moto startten, helaas vertikte die het. Na een paar keer proberen, plots een hele luide knal. Geen flauw idee vanwaar 't komt want ik ben ook maar een vrouw en weet dus de ballen van techniek :+ Na een half uurtje de moto met rust gelaten te hebben, stond heel men garage onder de naft '(
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn met men motootje?

Alvast bedankt op voorhand :}
 
Hoe heb je em gestart? met de choke vol open? en dan maar doorstarten met de gashendel heen en weer halen? Ik denk dat je de motor behoorlijk aan het verzuipen was vandaar die knal!!!!!!!!! Motor een tijdje niet gestart geef deze de tijd om de vlotters vol te laten lopen start een paar keer ZONDER CHOKE
laat em ff een paar minuten met rust en dan weer starten ZONDER CHOKE mocht tie niet aanslaan dan choke iets open zetten van je gashandel afblijven start tie nog niet dan choke weer uitzetten gashandel vol open zetten tot het end en daar houden (dus niet heen en weer gassen) dan starten dan moet tie echt aanslaan anders heb je een probleem met je onsteking of benzine toevoer.

succes
 
Hoe heb je em gestart? met de choke vol open? en dan maar doorstarten met de gashendel heen en weer halen? Ik denk dat je de motor behoorlijk aan het verzuipen was vandaar die knal!!!!!!!!! Motor een tijdje niet gestart geef deze de tijd om de vlotters vol te laten lopen start een paar keer ZONDER CHOKE
laat em ff een paar minuten met rust en dan weer starten ZONDER CHOKE mocht tie niet aanslaan dan choke iets open zetten van je gashandel afblijven start tie nog niet dan choke weer uitzetten gashandel vol open zetten tot het end en daar houden (dus niet heen en weer gassen) dan starten dan moet tie echt aanslaan anders heb je een probleem met je onsteking of benzine toevoer.

succes

Motor kreeg geen naft omdat die benzineleiding door was.
Maar we gaan eens alle raad opvolgen die we hier al gekregen hebben ;) , motooke eens uiteen halen en zo, en dan zullen we hopelijk meer weten.
 
was die knal niet de leiding die eraf sprong (of kapot sprong). daarna liep alles onder had ik begrepen. maar waarom hij een knal zou geven weet ik ook niet. je had er niet toevallig een aansteker onder gehouden he :?
 
Bijna dode accu kan het ook wel eens zijn.
Als de startmotor langzaam rond gaat kan de ontsteking door een slechte accu wat te laat komen, krijg je inderdaad leuke geluidjes mee uit je uitlaat!

Accu eerst opgeladen en/of andere accu geprobeerd?
 
Bijna dode accu kan het ook wel eens zijn.
Als de startmotor langzaam rond gaat kan de ontsteking door een slechte accu wat te laat komen, krijg je inderdaad leuke geluidjes mee uit je uitlaat!

Accu eerst opgeladen en/of andere accu geprobeerd?


hmm ik lees inderdaad niets dat dit verhaal tegenspreekt, het klinkt niet eens vergezocht omdat hij al een tijdje stilstond.

verder moet ik bij al mijn kawas altijd de choke gebruiken bij een kouwe start en meestal ook een keer extra gas geven.
 
Kapot bougietje kan het euvel ook zijn. Dan heb je 1 cyl. die de uitlaat vol pompt met benzine/lucht en de ander krijgt de motor niet aan het lopen.
Kun je die er makkelijk uitdraaien? (prefentief vervangen, zijn toch niet duur)
 
Terug
Bovenaan Onderaan