Startproblemen GSXR 1000 K2

Lyndon

Rookie
29 okt 2005
22
0
Zuid-Holland
Mjn Suzuki GSXR-1000 K2 heeft vaak last van startproblemen. Het maakt niet uit of ik de motor koud of warm start. Het start niet direct, maar uiteindelijk wel. De eerste remedie die ik gebruikte wais het sleutel-contact 2-3 keer aandraaien, waardoor de benzine-pomp een aantal keren pompt. Volgens mij ligt het aan het feit dat de benzinedruk niet hoog genoeg blijft.

Nu heb ik begrepen dat het waarschijnlijk aan de benzinepomp-regulateur ligt, maar deze zit vast ingebouwd in de benzinepomp. Vervanging hiervan is een kostbare zaak.

De remedie die ik sinds kort gebruik, en vooralsnog blijkt te werken, is om de motor te starten terwijl de bezinepomp nog het pompend geluid maakt: dus starten binnen 1-2 seconden nadat ik de sleutel heb omgedraaid.

Ik ben natuurlijk benieuwd of het inderdaad aan de benzinepomp-regulateur ligt en zo ja, of er een andere oplossing is i.p.v. deze te vervangen.

Groetjes,
Lyndon
 
zoals je het beschrijft is het inderdaat de benzinepomp-regulateur omdat deze de benziene op druk houd in de leiding of je moet ergens een leiding lek hebben maar dat kun je meestal wel zien maar het kan ook zo wijnig zijn dat het gelijk verdamt
 
Willem,

Wat zou het afnemen van de tankdop uitmaken? Ik zal het uiteraard proberen.

Lyndon

Die benzinepomp lijkt mij bij starten een flinke "aanloop" te moeten verzorgen en als die slok uit de tank niet tijdig wordt opgevuld met lucht (ventilatie kan tekortschieten) gaat de zaak haperen. Het proefje is gewoon te eenvoudig om over te slaan, al is het maar om af te strepen waar iets NIET aan ligt.
 
Ik heb vandaag de motor gestart met de tankdop eraf, en deze startte direct. Nu moet ik wel opmerken dat de motor soms wel direct start. Het kan dus toeval zijn. Maar als nu blijkt dat het eraf halen van de tankdop er atijd voor zorgt dat de motor direct start, hoe kan ik dan het probleem oplossen?

Ik veronderstel dat je dat waarschijnlijk weet, aangezien je me deze tip hebt gegeven (althans dat hoop ik).

Lyndon
 
De tank moet vrij geventileerd staan. Bij sommige modellen gebeurt dat via een gaatje/kanaaltje in/door de dop, dat wel eens verstopt of te ver verkleind kan raken; meestal wel met een speld ofzo weer open te krijgen.

Is het een 100% dichte dop, dan zal er wel iets anders ergens extra in-en-aan de tank zitten, pijpje/slangetje ofzo en dat moet uiteraard OPEN zijn en niet bekneld of gekniekt.
 
Het afdoen van de tankdop heeft helaas niet altijd tot gevolg dat de motor in 1 keer start. Ik denk dat het toch aan de benzine-pomp regulateur ligt. Is er een andere mogelijkheid dan de gehele benzine-pomp (waarin de regulateur zit) te vervangen?

Lyndon
 
Terug
Bovenaan Onderaan