startproblemen honda cb350F

martijnw2

Rookie
24 mei 2008
2
0
Beste...

Ik heb twee vragen betreffende mijn cb die ik de afgelopen tijd heb opgeknapt (nieuwe zuigers etc). Inmiddels rijdt hij wel weer maar heb ik nog wat problemen met het starten.

Mijn motor start uit zichzelf erg moeilijk (maar met een beetje start-spray wil hij wel meteen starten). Hierna loopt hij op eerste gezicht prima; loopt goed (ook stationair (in het begin), en ook goed tijdens het rijden (goede kracht bij al een klein beetje gas).



Alleen als ik dan wat ga rijden en ik het gas omlaag doe (om bijvoorbeeld om te draaien) dan slaat de motor uit en is hij ook weer moeilijk te starten.



Ikzelf vermoed dat het probleem ergens in mijn carburateurs moet liggen (aangezien hij goed rijdt en er nieuwe bougies+bobines+pluggen etc inzitten). De ontsteking staat goed (is nagekeken) en de kleppen zijn (volgens mij) goed geschuurd.

In eerste instantie zou ik denken aan de stationairsproeirs (dat deze verstopt zouden zitten) ware het niet dat ik deze allen vervangen heb met nieuwe (het gaatje in deze sproeiers is wel ontzettend klein trouwens (blazen door een van deze sproeiers gaat maar met moeite).



Een tweede idee zou kunnen zijn dat het benzinepeil in de carburateurs te laag staat. Ik heb de vlotters ietsje bij moeten buigen omdat de carburateurs bleven overstromen (de naalden had ik reeds vervangen). Ik heb dit natuurlijk zo precies mogelijk gedaan maar ik kan me voorstellen dat een motor bij een laag benzineniveau wel makkelijk kan rijden (de standaardsproeier ligt iets dieper), maar moeite heeft met starten. Mocht dit mogelijk het probleem zijn dan weet ik niet goed wat ik er mee aankan (aangezien een kleine bijbuiging bij de vlotters al ervoor zorgt dat de vlotters weer overstromen.



Mijn carburateurs zijn niet gesynchroniseert; dus wellicht kan dat het verschil ook maken.





Een tweede (kleinere) issue is dat uit een van de 4 uitlaten een duidelijk warmere luchtstroom komt (en deze ook wat rookt). Vanaf het begin van starten is deze luchtstroom al warm en de andere blijven lange tijd koud. Ik weet niet of dit door een afstelling zou kunnen komen.



Dank voor je info en je tijd alvast,



Zoals je kan begrijpen is iedere tip welkom ;)



Vriendelijke groet,


Martijn
 
Beste

Dank voor de info!

Het sychroniseren zou inderdaad kunnen helpen aangezien hij totaal niet gesynchroniseert is. Ik zal hier en daar navragen wat de kosten zijn om dit te doen.

Indien hij valse lucht zou aanzuigen; waar zou dit dan vandaan kunnen komen? De carburateurs zitten goed vast aan het motorblok (slangeklemmen goed aangedraait). Zou dit nog ergens anders vandaan kunnen komen?

Vlotterhoogte staat idd ook niet precies op 21 mm. Indien ik dit echter verander dan stroomt hij over hel
 
Terug
Bovenaan Onderaan