Startproblemen, hulp gevraagd

maurits1996

Rookie
7 mei 2018
13
0
Hilversum
Beste mensen die er meer verstand van hebben.

Mijn sv650 uit 2000 start opeens niet meer. Ik had al een tijdje gezeur hiermee, omdat de koppelingsschakelaar niet helemaal goed meer was, nieuwe komt morgen binnen. Even wiebelen met die schakelaar of er een paperclip in doen was de oplossing.

Nu start die na een ritje opeens niet meer. Als ik op de startknop druk, hoor je helemaal niks. Lampen en toeter enzo werken wel gewoon. Normaal werkte aanlopen wel, maar nu ook niet meer. Enig idee waar ik moet zoeken, accu, startmotor, relais of zekering?

Maurits
 
Kijk eerst in het zekeringskastje wat daar loos is daarna je startrelay opzoeken en met een schroevendraaier de twee contacten bovenop kortsluiten zekerheden dat dan je startmotor gaat draaien kijk dan gelijk met een losse bougie in een bougie kapje tegen het blok of die vonken wil.
Draait je startmotor en vonk de bougie dan moet je motor kunnen starten en lopen desnoods met behulp van remreiniger.
 
Nouja bovenstaande lijkt mij overbodig.
Je geeft zelf het probleem al aan.

Die koppelingsschakelaar onderbreekt het startcircuit. Dus tot morgen wachten, vervangen en dan nog maar eens kijken.

Of als je dusdanig ongeduldig bent, de 2 stekkers van de kopp. Schak. af halen en doorverbinden.

Doet 'ie 't dan wel dan weet je genoeg.

Doet hij het dan niet, dan kan je bovenstaande proberen/checken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan