Startproblemen Intruder 750 anno 1985

stardust123

MF'er
2 jul 2022
41
8
Hallo,
Heb ondertussen de rechter zijplaat verwijderd en alle zekeringen getest.
Ze zijn allen ok. Toch start de motor niet meer na vervanging van de oude
batterij door een nieuwe YUASA YB16B-A wat volgens de dealer de juiste
zou zijn voor deze motorfiets.

Wat kan er nog mis zijn ? alle tips welkom.
Mvg
 
Collega van me had kroketten gewonnen maar geen frituur.
Gaat hij naar de snackbar om ze te laten bakken onder het mom van de frituur staat daar toch al aan.
Snackbar bakker wilde er een € voor, dat werd hem teveel en hij ging boos weg.
deze vergelijking loopt toch wat mank aangezien de bakker moest werken .... zal wel gratis naar de kroketten gekeken hebben Hi
 
Doet dat ding het al weer?
Starten is al lang geen probleem meer, krijg alleen niet te zien waar de "waterdamp" naar buiten komt.
Normaal zie je als de motor terug koud is afhankelijk van het gebruikte koelmiddel (dixit service center)
een gele of roodachtige korrel-restant op de plaats van het lek.
Overal gekeken doch niks gezien. Komt links naar buiten, boven de uitlaatpijp, en zo te zien uit een zone
tussen de 2 cylinders ... straks eens een foto nemen op hoge resolutie van die zone en hopelijk iets te zien
op de PC. Heb een set gevonden voor koud afpersen met een 12-tal doppen&hulpstukken, als de foto niks oplevert
gewoon bestellen en verder zoeken.

grtz.
 
Starten is al lang geen probleem meer, krijg alleen niet te zien waar de "waterdamp" naar buiten komt.
Normaal zie je als de motor terug koud is afhankelijk van het gebruikte koelmiddel (dixit service center)
een gele of roodachtige korrel-restant op de plaats van het lek.
Overal gekeken doch niks gezien. Komt links naar buiten, boven de uitlaatpijp, en zo te zien uit een zone
tussen de 2 cylinders ... straks eens een foto nemen op hoge resolutie van die zone en hopelijk iets te zien
op de PC. Heb een set gevonden voor koud afpersen met een 12-tal doppen&hulpstukken, als de foto niks oplevert
gewoon bestellen en verder zoeken.

grtz.
Tussen cilinder en cilinderkop is toch koppakking?
 
Starten is al lang geen probleem meer, krijg alleen niet te zien waar de "waterdamp" naar buiten komt.
Normaal zie je als de motor terug koud is afhankelijk van het gebruikte koelmiddel (dixit service center)
een gele of roodachtige korrel-restant op de plaats van het lek.
Overal gekeken doch niks gezien. Komt links naar buiten, boven de uitlaatpijp, en zo te zien uit een zone
tussen de 2 cylinders ... straks eens een foto nemen op hoge resolutie van die zone en hopelijk iets te zien
op de PC. Heb een set gevonden voor koud afpersen met een 12-tal doppen&hulpstukken, als de foto niks oplevert
gewoon bestellen en verder zoeken.

grtz.

Zelfs een minuscuul lek zie je dan.
De Corsa van mijn vrouw had zo'n lekje bij de lpg verdamper dat kleurde Idd roze. Pas na 5000 km moest er een liter in.
Bij jou is dat veel meer zo te zien dat moet je dus zien, anders is het intern lijkt mij. De koppakking is dan verdacht, maar dat moet je dan weer aan de olie of koelvloeistof kunnen zien, en/of overdruk in het koelsysteem.
 
Zal straks een foto nemen en plaatsen met aanduiding waar de damp vandaan komt.
Nu naar de kine ...
Raar, zojuist de motor stationair laten draaien gedurende +-15 à 20' ..... anders na luttele minuten damp.
Niks "waterdamp" te zien ..... ventilator begon op het einde wel regelmatig effe
op volle snelheid te draaien. Zal wss komen doordat de radiator niet kon profiteren van de
luchtstroom tijdens het rijden. Maar de thermoswitch en ventilator werken dus normaal.
Zal dat "verdwenen probleem" in 't oog moeten houden.

Regeling van de carburateurs moet wel nog gebeuren, regelmatig een knal in de uitlaatpijp
als er gas gegeven wordt en een finale knal als de contactsleutel wordt omgedraaid om de
motor te stoppen.
Nog wat werk aan de winkel, eerst opzoeken hoe dit moet gebeuren.
 
Eén en ander gevonden op het www .... blijkt éénvoudig te zijn als ge over de gepaste apparatuur beschikt ...
Maar de benzinetank moet er af .... en mobiele brandstoftoevoer voorzien zag ik ergens ....
Eens horen wat 't zou kosten om dat te laten doen ... en hoelang 't duurt.
 
Ondertussen even prijs gevraagd bij een suzuki service center ... zou onder normale omstandigheden een 2 à 3u werk zijn.
Aan de opgegeven uurlonen en verplaatsingskosten komt 't goedkoper uit om het te laten doen, de aan te kopen apparatuur
komt duurder uit, en voor misschien éénmalig gebruik ????
Kan echter pas ingepland worden vanaf 27/9 ek.. Zal dus nog effe moeten wachten voor m'n eerste ritje met de intruder...;(
 
Ik weet niet of dit ook voor de intruder geldt, maar veel Suzuki‘s hebben een klein ontwateringskanaaltje van het bougiegat naar de bovenzijde uitlaatpoort lopen. Als dit kanaaltje verstopt en je bougie als het ware in het water staat (bijv. Na rijden in heftige regen of een wasbeurt) , verklaart dat een paar van je klachten. Op den duur verdampt het vocht rond de bougie. Even controleren of er inderdaad een kanaaltje is en eventueel doorsteken met een paperclip of dun ijzerdraadje.

grtz,
Cees
 
Ik weet niet of dit ook voor de intruder geldt, maar veel Suzuki‘s hebben een klein ontwateringskanaaltje van het bougiegat naar de bovenzijde uitlaatpoort lopen. Als dit kanaaltje verstopt en je bougie als het ware in het water staat (bijv. Na rijden in heftige regen of een wasbeurt) , verklaart dat een paar van je klachten. Op den duur verdampt het vocht rond de bougie. Even controleren of er inderdaad een kanaaltje is en eventueel doorsteken met een paperclip of dun ijzerdraadje.

grtz,
Cees
De waterdamp komt links juist boven de uitlaatpijp naar buiten. Lijkt me raar dat dit van de bougie zou komen die bovenaan zit.
Ga er toch eens naar kijken.
 
Ondertussen even prijs gevraagd bij een suzuki service center ... zou onder normale omstandigheden een 2 à 3u werk zijn.
Aan de opgegeven uurlonen en verplaatsingskosten komt 't goedkoper uit om het te laten doen, de aan te kopen apparatuur
komt duurder uit, en voor misschien éénmalig gebruik ????
Kan echter pas ingepland worden vanaf 27/9 ek.. Zal dus nog effe moeten wachten voor m'n eerste ritje met de intruder...;(
Wat voor apparatuur?
 
Weer geruime tijd geleden, maar de meeste problemen zijn ondertussen verholpen.
Blijft over een minimaal koelvloeistoflek onderaan de radiator dus ik zoek : een originele Suzuki radiator voor een Intruder 750 model 1985. NOS of 2de hands in zeer goede staat. Geen witte (chinese) producten. Graag ook een aantal detailfoto's van de aangeboden items. Alle bevestigingspunten voor het beschermingsframe moeten aanwezig en op de juiste plaats staan.
Mvg
Hubert.
 
Heb een bedrijf gevonden welke beweert radiatoren allerhande te kunnen herstellen ..
Heb wel een detailschema met afmetingen nodig om een offerte aan te vragen.
Heeft iemand dit beschikbaar ,
mvg
 
Is er niet iets goedkopers te vinden dat ook past?
Al een 15-tal bedrijven aangeschreven, niks in stock, ook niks voorgesteld. Als de schade beperkt blijft tot 1 lek zou de herstelling me +- 50€ kosten. zal de radiator eens koud moeten afpersen en zien waar er overal lekken zijn. Maar een NOS/2de handse zou natuurlijk sneller gaan. Die firma is niet bij de deur ....
 
Al een 15-tal bedrijven aangeschreven, niks in stock, ook niks voorgesteld. Als de schade beperkt blijft tot 1 lek zou de herstelling me +- 50€ kosten. zal de radiator eens koud moeten afpersen en zien waar er overal lekken zijn. Maar een NOS/2de handse zou natuurlijk sneller gaan. Die firma is niet bij de deur ....
Ik bedoel eigenlijk een radiateur van een andere motorfiets die ongeveer gelijke afmetingen heeft en past . Dus een smal hoog ding met ongeveer dezelfde afmetingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan