startproblemen k1200rs

bikerfreak

MF veteraan
27 jul 2007
3.429
979
ergens in het westen van N-Brabant
hoi iedereen,

na een lange tijd (half jaar) stil te hebben gestaan wil mijn bmw k1200rs niet meer starten. Als ik de startknop indruk hoor je wil een tik bij de startmotor, maar hij draaid niet.

Ik denk zelf dat de koolborstels vastzitten of vuil zijn, maar het kan ook nog de startrelais zijn :?

Wie denkt het te weten of heeft hier ervaring mee????

alvast bedankt.
 
hoi iedereen,

na een lange tijd (half jaar) stil te hebben gestaan wil mijn bmw k1200rs niet meer starten. Als ik de startknop indruk hoor je wil een tik bij de startmotor, maar hij draaid niet.

Ik denk zelf dat de koolborstels vastzitten of vuil zijn, maar het kan ook nog de startrelais zijn :?

Wie denkt het te weten of heeft hier ervaring mee????

alvast bedankt.
Checklist niet startende motor

Klik eens op bovenstaande link.
Maar ik kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid melden dat je accu leeg is. Eerst de accu maar eens een tijd aan de lader leggen.
Ook zorgen dat er verse benzine voorhanden is (vlotterbakken even aftappen).

Zo'n apparaat heeft toch wel vlotterbakken?
 
nope, injectie + de accu is zo nieuw dat ik hem er vandaag in heb gegooid.(en ook een paar uur aan de oplader gehangen heeft (lijkt mij al erg dubbel op)).

benzine is nog niet aan de orde, aangezien de startmotor niet eens de indruk geeft om rond te draaien. Aanlopen gaat wel, en rijden ook (heel erg hard zelfs), alleen starten (nog) niet.
 
hoi iedereen,

na een lange tijd (half jaar) stil te hebben gestaan wil mijn bmw k1200rs niet meer starten. Als ik de startknop indruk hoor je wil een tik bij de startmotor, maar hij draaid niet.

Ik denk zelf dat de koolborstels vastzitten of vuil zijn, maar het kan ook nog de startrelais zijn :?

Wie denkt het te weten of heeft hier ervaring mee????

alvast bedankt.
Al een oplossing gevonden ? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Heb benzine vervangen, ontstekingskaarsen, filters. Steeds niets... hij slaat niet aan . Met dank voor je reaktie
 
Sorry helemaal vergeten, mijn excuses.

Nou nadat ik een nieuwe accu had gemonteerd en opgeladen had de startmotor er nog geen zin in. Heb daarna even met de achterkant van een hamer op de startmotor getikt daarna proberen te starten en toen sloeg hij wel aan, zij het wel met moeite. Hij had er echt geen zin in, maar na de derde keer starten liep de startmotor zoals het hoort, en sloeg de motor ook aan. Nu zo'n 2 weken gereden +-1000km en hij werkt nog steeds naar behoren. dus conclusie, de startmotor zat vast en de accu was naar de kl*ten. oftwel nieuwe accu gekocht en nu werkt hij wel.


Ps, op een slechte accu werkt hij echt niet het, dus moet een goeie (sterke) zijn
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die startmotor er eerst uithalen na de volgende keer ( mocht de motor weer een ½ jaar stilstaan), om te bezien wáár het aan ligt dat deze dan blijft hangen!!
Treedt er corrosie op!? ( inwendig bij de lagertjes?)
En die koolborstel vervuiling kán!,...maar verwacht ik eerder bij veelvuldig gebruik en oudere motoren.
 
Sorry helemaal vergeten, mijn excuses.

Nou nadat ik een nieuwe accu had gemonteerd en opgeladen had de startmotor er nog geen zin in. Heb daarna even met de achterkant van een hamer op de startmotor getikt daarna proberen te starten en toen sloeg hij wel aan, zij het wel met moeite. Hij had er echt geen zin in, maar na de derde keer starten liep de startmotor zoals het hoort, en sloeg de motor ook aan. Nu zo'n 2 weken gereden +-1000km en hij werkt nog steeds naar behoren. dus conclusie, de startmotor zat vast en de accu was naar de kl*ten. oftwel nieuwe accu gekocht en nu werkt hij wel.


Ps, op een slechte accu werkt hij echt niet het, dus moet een goeie (sterke) zijn
~Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga dat deze namiddag eens doen. Vriendelijk bedankt in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan