startproblemen kawasaki ltd 454

crayjopje

Rookie
2 jan 2009
4
0
goor
hallo allemaal

ik heb een ltd 454 van '87... dit winter net als alle andere motoren die ik gehad heb netjes een flinke beurt gegeven ( bougie's , olie, filters enz enz enz.)
hierbij ook contact vervangen en schokbrekers gereviseerd..niets aan de hand zou je zeggen alleen nu....

hij wil niet meer starten:S alles ( voor zover ik kan bedenken ) al nagekeken.. bougie's vonken keurig bobine's doen keurig mee startrelais lijkt dus ook prima krijgt keurig benzine maar aanslaan ho maar... ok niet met startpilot ofzo...

zit een beetje te denken aan een ontsteking die niet op tijd staat maar... daar ben ik verder niet bij geweest dus.. zou niet kunnen denk ik..
een van jullie ideeën/tips??
en zou de timing idd verkeerd kunnen zijn? hoe controleer ik dat op deze fiets?

bvd
 
Mijn cb1 wilde ook slecht starten. Je bougies vonken, maar wel sterk genoeg om aan te slaan???
Meet de spanning eens tijdens het starten. Wilde zelf bougies gaan vervangen (rotklusje want je kunt er slecht bij) maar een nieuwe accu deed wonderen....
Misschien eerst eens starten met behulp van een autoaccu en kijken of ie het dan wel doet. (auto wel af laten staan en niet te vaak achter elkaar en te lang starten ivm eventueel doorbranden van startmotor van je fiets)
 
Laatst bewerkt:
timing lijkt mij niet plotseling verkeerd staan.
als de motor ook met startpilot niet aanslaat en de bougies vonken zou ik toch weer nieuwe bougies erin doen ondanks dat je ze hebt vernieuwd of als je de oude nog hebt die effe proberen.
zou heel goed kunnen dat ze doorgeslagen zijn.

en wat bedoel je met contact vervangen, contactslot??

als je de accu niet vertrouwd kun je deze tijdelijk op een autoaccu aansluiten met startkabels.
 
Laatst bewerkt:
thnx voor de reacties...

oude bougies heb ik nog.. vonken exact hetzelfde en wil ie ook niet op aanslaan..
accu vertrouw ik op zich wel is slecht half jaar oud en licht in de winter altijd aan de druppellader...

en idd met contact vervangen bedoel ik contactslot.. deze was wat losje geworden door iet te zware sleutelbos van de vorige eigenaar..vond het nogal irritant dat ie met klein hobbeltje nog wel es af wou slaan daardoor..

timing lijkt mij idd ook niet zomaar verlopen maja.. d8 is misschien een optie.. enig id hoe ik die kan controleren en evt op tijd zetten indien nodig?

alvast bedankt weer
 
heeft ie geen elektronische ontsteking?

edit: bougiekabels op juiste plaats aangesloten? juiste kabels naar de juiste bobines aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
nokkenas ed is niet los geweest...
ontsteking is volgens mij wel elektrisch ja... bobine en bekabeling is verder niet los geweest .. kabels zijn ook te kort om van cilinder om te wisselen na het vervangen van bougie's dus.. je zou zeggen dat dat allemaal goed moet zijn...

maja.. starten ho maar..
zal morgen eens proberen met accu van de auto.. die is natuurlijk stukken zwaarder misschien dat dat met deze kou net voldoende is... blijf het wel raar vinden.. motor vorig jaar februari gekregen en toen was het starten lopen in weer en wind...

maar thnx wederom voor de reacties..
 
als de ontsteking elektrisch is, kun je weinig veranderen aan het ontstekingstijdstip. Zit in de cdi gebakken.

even een voltmeter op de accu en starten... spanning mag zeker niet onder de 10V zakken.
 
hallo allemaal

allereerst bedankt voor alle reacties...

vandaag weer ff met het ltdtje bezig geweest...
achterrem moest ook nog ff checkup hebben dus..
nadat die weer in elkaar zat d8 ik toch ff proberen te starten... hij liep binnen een minuut:S

vandaag niets anders dan gister en vorige week maja..
hij loopt weer dus.. zal wel met weer te maken hebben gehad;)
of kaboutertjes vanacht;)

maar bedankt voor de reacties..

groet jochem
 
Check vooral eventuele rubberverbinding tussen carbs en blok; indien een beetje poreus of onzuiver gemonteerd (valse lucht) in aanvangsfase vaak sterk temperatuurafhankelijke storingen.

Ook nog: een ziek bougieKAPJE kan voor freakstoringen zorgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan