Na een probleemloze zomervakantie met de motor in de Vogezen beginnen de startproblemen opnieuw, zoals vóór het 20.000 km onderhoud.
De technieker heeft de rubberen verbindingsslang tussen karburator en cylinder vervangen (zaten barstjes in - OK na 7 jaar) en alles waterdicht gesprayd zodat eventueel vocht zich niet kon afzetten op de motor.
Nochthans begonnen de problemen opnieuw vorige week, na een mistige ochtend - de motor overnacht buiten onder een open dak. Ik dacht dat vocht de oorzaak was, maar al een paar dagen is de stank van benzine niet meer te harden in de omgeving van de motor. Vandaag heb ik hem een poetsbeurt gegeven en tijdens het verplaatsen stond er een grote plas (30 cm) benzine onder de parkeerbeugel.
De bezine druipt uit een rubberen slang verbonden met de grote zwarte doos onder het zadel (wat voor mij de luchtfilter is). Ik heb de motor wat heen en weer geschud, en inderdaad er liep nu benzine uit. Is er iets mis met de karburator?
Starten is soms een hel (5 minuten proberen's ochtends is de regel) maar eens het fiets gestart gaat alles OK. Het verbruik is ook merkelijk hoger dan voorheen (hoe kan het ook anders als je bezine weglekt).
Heeft iemand iets dergelijks al meegemaakt en wat is eventueel de oplossing?
Ik wil de oorzaak weten voor ik de technieker brief, want de motor is voor dit fenomeen al een aantal keren naar de herstelplaats gebracht. Maar na een paar weken begint telkens de ellende opnieuw. Ik heb geen kaas gegeten van techniek en wil daarom sterk in mijn schoenen staan om voor eens en voor altijd van deze misère verlost te zijn.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
De technieker heeft de rubberen verbindingsslang tussen karburator en cylinder vervangen (zaten barstjes in - OK na 7 jaar) en alles waterdicht gesprayd zodat eventueel vocht zich niet kon afzetten op de motor.
Nochthans begonnen de problemen opnieuw vorige week, na een mistige ochtend - de motor overnacht buiten onder een open dak. Ik dacht dat vocht de oorzaak was, maar al een paar dagen is de stank van benzine niet meer te harden in de omgeving van de motor. Vandaag heb ik hem een poetsbeurt gegeven en tijdens het verplaatsen stond er een grote plas (30 cm) benzine onder de parkeerbeugel.
De bezine druipt uit een rubberen slang verbonden met de grote zwarte doos onder het zadel (wat voor mij de luchtfilter is). Ik heb de motor wat heen en weer geschud, en inderdaad er liep nu benzine uit. Is er iets mis met de karburator?
Starten is soms een hel (5 minuten proberen's ochtends is de regel) maar eens het fiets gestart gaat alles OK. Het verbruik is ook merkelijk hoger dan voorheen (hoe kan het ook anders als je bezine weglekt).
Heeft iemand iets dergelijks al meegemaakt en wat is eventueel de oplossing?
Ik wil de oorzaak weten voor ik de technieker brief, want de motor is voor dit fenomeen al een aantal keren naar de herstelplaats gebracht. Maar na een paar weken begint telkens de ellende opnieuw. Ik heb geen kaas gegeten van techniek en wil daarom sterk in mijn schoenen staan om voor eens en voor altijd van deze misère verlost te zijn.
Alvast bedankt voor jullie antwoord