Startproblemen met warme motor, Honda cbr 600f pc31

jan9015

MF'er
19 mei 2009
243
0
Hej allemaal,

Sinds kort heb ik het volgende probleem.

Als ik de motor koud start werkt hij gewoon goed. Rijd ik er een eindje mee rond en moet bijvoorbeeld tanken en ik reken af en wil daarna de motor weer starten dan start hij heel moeilijk.

Soms moet ik hem ook nog aandrukken omdat hij anders niet aan de praat te krijgen is. Als wacht totdat de motor weer gedeeltelijk is afgekoeld start hij wel makkelijker!

Wat is hier het probleem dat hij slecht start?

Betreft: honda cbr 600f van 1996

Alvast bedankt!

Jan
 
Eerst 2 snelle checks, in deze volgorde:

(1) controleer of de kabelklemmen goed vast zitten op brandschone accu-polen

(2) meet met draaiende motor en wisselend toerental het voltage op de accupolen en post de resultaten hier
 
Laatst bewerkt:
Wat een mogelijkheid is, geringe interne brandsof lekkage langs een vlotternaald (carburateurversie toch ?).
Er lekt een beetje brandstof in de inlaat waardoor je de motor lichtelijk verzuipt en hij dus slecht start. Wacht je langer dan is die brandstof vervluchtigd waardoor je geen last hebt.

Bij mijn motortje (eencilinder) heb ik deze klacht inmiddels meermalen met succes opgelost door de vlotternaald schoon te maken. Nu is het asje van de vlotter ruim en dat geeft dezelfde klacht.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het hier om een CBR gaat ben ik huiverig dat er iets is met je accu,SR of dynamo. zoals Willem zegt plaats de meetresultaten hier neer om het 1 en ander uit te sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan