Startproblemen R1 2005

yzf r1 2005

Rookie
13 jun 2010
2
0
Heb problemen met het starten van m'n motor; een yamaha yzf r1 bouwjaar 2005.
Heb de spanningsregelaar bij Carmo te Helmond laten testen, zij gaven aan dat ie kapot was, en hebben een nieuwe opgestuurd. M'n motorzaak gaf aan dat tevens de accu het niet meer goed deed. Dus heb er nu een nieuwe accu en een nieuwe spannigsregelaar in zitten (is een duur grapje). Maar hij heeft nog steeds dezelfde problemen.
Hij start niet/moeilijk, maar ook tijdens het rijden slaat hij af.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
 
je hoort veel over de tps ( ik denk throttle position sensor, dus gashendel positie sensor) dat die bij deze modellen nogal eens stuk is, of niet goed.

je kan ff op tps zoeken in het r1 2004-2006 forum

succes
 
De laadspanning is 14,4.

De motorzaak geeft aan dat uitlezen geen zin heeft, want er is geen storing.

Ik zat zelf te denken aan de dynamo. Maar ook de dynamo is door de motorzaak gemeten; tussen de polen is 3 keer ergens tussen 70 en 80 gemeten, waarvan zij aangeven dat dat goed is.

Denk inderdaad ook dat het niet de accu of de spanningsregelaar is geweest.

Als aanvulling kan ik wel melden dat als hij een dag of zo stil gestaan heeft wel weer start. Maar bij een 'warme' motor (en na een paar keer gestart te hebben en weer afgezet te zijn) afslaat tijdens het rijden (het hele display/scherm valt weg) en vervolgens niet meer start (display is wel weer te zien).

Heeft iemand een idee wat het dan kan zijn?
 
Zitten de klemmen muurvast op brandschone accu-polen?

Voor de hand liggende dingen al geprobeerd, bijvoorbeeld een slok injector-reiniger-toevoeging in de tank? Reinigt/doet altijd iets méér dan alleen maar de injectors.

Kan er vuiligheid en/of roest over je tankbodem dwarrelen en misschien kraan(zeefje), benzinefilter en/of-zo verstoppingen bezorgen?

Water in de tank?

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_yzf-r1_2005.php
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met start niet/moeilijk?

Draait de startmotor wel als je wil starten? Lijkt het alsof de startmotor heel langzaam rond draait? Of is het starten meer van soms wel, soms niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan