startproblemen Sabre 1100

pvdz

MF'er
13 mei 2006
121
1
Haarlem
Agelopen maanden een aantal keren mijn motor gestart, even laten lopen..
Nu wil ie dus niet ???? blijkbaar wel voldoende stroom : licht ,claxon, doet het.
De enige reactie die hij geeft bij het willen starten is de wijzer van de toerenteller die in beweging komt ?
Wat kan er mis zijn?
 
Mijn vriendin, die erg technisch is, zegt dat waarschijnlijk van al dat starten de bougies vetgeslagen zijn. Ze zegt ook dat dat komt omdat de zelfreinigingstemperatuur niet bereikt is.
Volgens haar moet je de bougies schoonmaken en niet meer starten als je niet gaat rijden.
 
Agelopen maanden een aantal keren mijn motor gestart, even laten lopen..
Nu wil ie dus niet ????

Ik vind dit niet echt vreemd.... Af en toe starten, even draaien en weer uitzetten is helemaal niet goed voor de techniek. Je krijgt vocht in de uitlaat, benzine in de olie, als je de accu niet weer bijlaadt zal die ook snel minder worden...
Als je een motor hebt kun je er twee dingen mee doen; rijden of afblijven. Daar zit niets tussen.

Uit jouw summiere beschrijving valt niet echt te halen wat er gebeurt als je hem probeert te starten; het zou me niet verwonderen als de accu gewoon leeg is, als ie al langere tijd niet is bijgeladen dan is ie waarschijnlijk ook wel op en ben je aan een andere toe.

Probeer eerst de motor te starten met een andere accu, gebruik bijvoorbeeld doorstartkabels en een autoaccu (al dan niet ingebouwd in de auto).

Wil je de volgende accu langer heel houden dan kun je hem het best aan een druppellader zetten, en van de motor afblijven als je er niet mee gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin, die erg technisch is, zegt dat waarschijnlijk van al dat starten de bougies vetgeslagen zijn. Ze zegt ook dat dat komt omdat de zelfreinigingstemperatuur niet bereikt is.
Volgens haar moet je de bougies schoonmaken en niet meer starten als je niet gaat rijden.

:} :}

En het klopt helemaal :Y

Slechte accu is ook een optie, accu vind het ook niet leuk om steeds stroom te moeten leveren zonder weer fatsoenlijk opgeladen te worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan