Startproblemen Yamaha Diversion XJ 900 S uit 1997

janmotor

Rookie
21 jul 2010
21
0
IJmuiden
Ik ben in het bezit van een prachtige Yamaha Diversion XJ 900 S
Ik krijg hem niet meer aan de praat. Hij knalt en ploft maar dan houd het wel op.
Amateur als ik ben heb na slecht lopen de carburateurs eraf gehaald en schoongemaakt met aanwijzingen uit een engels werkplaats boek.
Diverse rubbers vervangen en sproeiers die dicht zaten gereinigd. Hij liep toen wel maar niet goed. Nogmaals uit elkaar en synchronisatie schroeven alsnog gereinigd.
Deze 2 slagen open gedraaid en alles weer in elkaar gezet. Helaas zie boven.
Weet iemand hoe ver ik de synchronisatie schroeven open moet draaien zodat de motor weer gaat lopen. Dan kan ik hem rijdend naar een garage brengen om hem af te laten stellen.
Misschien kan iemand mij advies geven. Alvast bedankt. Gr. Jan.
 

Bijlagen

  • 20160523_193116.jpg
    20160523_193116.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 28
  • 20181027_145824 (1).jpg
    20181027_145824 (1).jpg
    1,4 MB · Weergaven: 25
de schroeven die je 'open' draait zijn mengelschroeven , zolang je de afzonderlijke carburateurs niet gescheiden hebt zijn de schroeven waarmee je synchroon stelt niet verandert.

2 slagen uit lijkt me prima, maar wat ik tegen kwam was in het engels/amerikaans dus daar kan het misschien anders zijn, maar lijkt me ook geen reden dat hij zo slecht loopt dat hij niet te rijden is.

kijk anders ook even in het boek :
YAMAHA 95 XJ900S SERVICE MANUAL Pdf Download.

misschien is dit iets specifieker dan het boek dat je hebt ?
 
Dank voor je snelle reactie. Ik ga er verder mee aan de slag. Ik heb inderdaad de carburateurs niet van elkaar gehaald. Wel heb ik op advies van iemand de normale benzine vervangen door super. Misschien maar weer alles uit elkaar en kijken wat ik fout gedaan heb. Gr. Jan.
 
Beste wensen voor 2019. Ik ben in het nieuwe jaar weer lekker verder gegaan met mijn carburateurs.
Je komt van alles tegen. Bleek bij de zoveelste demontage de benzine kraan te lekken, Inmiddels nieuwe pakkingen en rubbers besteld. Helaas het filterpijpje ook gaar. Hoe kom je aan een nieuw filtertje zonder een heel nieuwe kraan te kopen?
Verder niet veel geluk. Nogmaals de mengselschroeven bekeken. Van 1 exemplaar was het puntje afgebroken en in de carburateur blijven steken. Weet iemand hoe ik dit probleem nu op kan lossen? Wel gezien op de site van MSP dat een nieuwe pilot screw 50 euro kost.
Bedankt voor de hulp. Gr. Jan.
 
Ik dacht dat die filterpijpjes wel los te krijgen zijn maar je kunt ook een extern filtertje plaatsen tussen kraan en carbs.
En als dat puntje afgebroken is...,oei, mss de carb verwarmen , op de kop houden en voorzichtig tikken zodat t eruit kan vallen .
 
Verder niet veel geluk. Nogmaals de mengselschroeven bekeken. Van 1 exemplaar was het puntje afgebroken en in de carburateur blijven steken. Weet iemand hoe ik dit probleem nu op kan lossen? Wel gezien op de site van MSP dat een nieuwe pilot screw 50 euro kost.

voor 50 euro zal je ook wel een set gebruikte carbu's kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan