boucou2007
MF'er
Mijn Kawasaki ZZR-1100 start na enige tijd stilstaan (meer dan een week) slecht. Ik kan dit alleen verhelpen door een starthulp te gebruiken of remreiniger(!) in het luchtfilter te spuiten. Heeft iemand goede tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dank cbrtweety. Heeft iemand ervaring met iridium bougies?
Ik heb origineel iridium bougies van NGK in mijn cbr. IMR9C-9HE
En die warmere bougies die kawaidioot vermeld??
Want in wphb staat namelijk, Usespark plug of the correct heat range. using spark plug with an incorrect heat range can damage the engine.
Dus kan de motor schade aanbrengen zoveel dat boekske zegt, heb er geen ervaring in.
Nog even opnieuw: Na wat geklungel (lastig hoekje) heb ik de brandstofpomp kunnen demonteren. Moet deze continue lopen als het contact op ON staat? De startmotor ga ik eens rustig mee aan de slag in de kerstvakantie!
interessant topic
ik heb een aan TS zijn probleem gerelateerd gevalletje,
miss nu maar hier even wat verdere info vragen.
zx-10 zonder R bj 91
goede accu
na 6 week stilstaan erg moeilijk starten
startmotor sloeg elke x stil na aantal omwentelingen,duurde wel 3 min.
let op accu = vol
nu mijn vraagje ,zou ik ook de startmotor moeten reinigen en van nwe borstels voorzien?
ik heb al de tip dat oudere kawa,s vers sap willen ipv 6 week oud sap
bvd
De startmotor is schoongemaakt (inderdaad veel koolstof) en voorzien van een nieuwe koolstofbrug. Loopt weer als een speer. Daarnaast blijkt de accu voor deze ZZR iets te krap te zijn, d.w.z. hij heeft maximale 'prik'nodig om goed te kunnen starten. Het advies is, elk jaar een nieuwe accu te monteren. Ik heb dit nu gedaan i.c.m. nieuwe standaard bougies. Start nu goed! Kawaidioot, DANK voor de tips!
Als een accu te snel vloeistof verliest, is meestal de laadspanning te hoog cq spanningsregelaar defect en slijt de accu hevig.
Ik wantrouw alles boven 14,1 en van mij mag pakweg 13,6 ook maar doet misschien net te weinig op korte ritjes.....ik had ´m al is bemeten,....14,4-14.6...... , niet noemenswaardig (te) hoog...
... en 2 accu´s in 7 jaar........, had idd langer gekund.
Met een voltmeter op de accupolen en dan de motor laten lopen bij verschillende toeren.Hoe test je precies de laadspanning?