Startproblemen ZZR-1100

boucou2007

MF'er
8 dec 2007
67
0
Groningen
Mijn Kawasaki ZZR-1100 start na enige tijd stilstaan (meer dan een week) slecht. Ik kan dit alleen verhelpen door een starthulp te gebruiken of remreiniger(!) in het luchtfilter te spuiten. Heeft iemand goede tips?
 
Dank cbrtweety. Heeft iemand ervaring met iridium bougies?


Ik heb origineel iridium bougies van NGK in mijn cbr. IMR9C-9HE


En die warmere bougies die kawaidioot vermeld??

Want in wphb staat namelijk, Usespark plug of the correct heat range. using spark plug with an incorrect heat range can damage the engine.

Dus kan de motor schade aanbrengen zoveel dat boekske zegt, heb er geen ervaring in.
 
Ik heb origineel iridium bougies van NGK in mijn cbr. IMR9C-9HE


En die warmere bougies die kawaidioot vermeld??

Want in wphb staat namelijk, Usespark plug of the correct heat range. using spark plug with an incorrect heat range can damage the engine.

Dus kan de motor schade aanbrengen zoveel dat boekske zegt, heb er geen ervaring in.


Het is maar net tot hoever je gaat. 8-)
Alles heeft met afstelling te maken en belasting van je motor , de buiten temperatuur en wat is uiteindelijk de kleur van de bougie!

Bij koude zoals nu kun je een warmer type bougie best gebruiken.
Eerder opwarmen/langer vasthouden van warmte/ beter voorontsteking/goede bedrijfstemperatuur....
In de racerij waar motorblokken afgeknepen worden, gebruiken ze juist het koudere type bougie om oververhitting te voorkomen....

Lees dit maar lekker door. --> http://www.guzzioot.nl/html/bougies.html (<b>bougie</b>)


full
 
Laatst bewerkt:
Nog even opnieuw: Na wat geklungel (lastig hoekje) heb ik de brandstofpomp kunnen demonteren. Moet deze continue lopen als het contact op ON staat? De startmotor ga ik eens rustig mee aan de slag in de kerstvakantie!
 
...je vraagje over die startmotor...

Wat schoon te maken....: alle zwarte koolaanslag, kun je weghalen met zachte doek en perslucht..
De collector( dat is de as) waar de koolborstels op slepen, maak je schoon met bijv. alcohol.

Die koolborstels vervangen,...tja, dat heb ik preventief dus wél gedaan destijds.
Ik vond die borstels net ff te klein omdat ze allemaal afgesleten waren tot halverwege het 'huis' waar ze in zitten, waardoor de veerspanning ook minder geworden was.

Ga langs de dealer om te vragen wat een set kost, of langs een elektronicazaak.
Je kunt ze ook via internet bestellen ( conrad)
219503_BB_00_FB.EPS.jpg

Er zit wel verschil in de samenstelling v/d koolborstels.
Zaak is dus wel dat je het juiste type hebt.
De grootte maakt dan niet uit, je kunt koolborstels op maat vijlen.
En bij de ene startmotor is het een kwestie van schroeven en bij de ander is het solderen.



full
 
Bij het kopen van koolborstels wel altijd als "minimaal" de 2 maten LxB van het loopvlak (van de oude koolborstel) opgeven in hele millimeters want afvijlen gaat goed maar "bij-"vijlen niet.

|(
 
Laatst bewerkt:
interessant topic

ik heb een aan TS zijn probleem gerelateerd gevalletje,
miss nu maar hier even wat verdere info vragen.

zx-10 zonder R bj 91
goede accu
na 6 week stilstaan erg moeilijk starten
startmotor sloeg elke x stil na aantal omwentelingen,duurde wel 3 min.
let op accu = vol
nu mijn vraagje ,zou ik ook de startmotor moeten reinnigen en van nwe borstels voorzien?
ik heb al de tip dat oudere kawa,s vers sap willen ipv 6 week oud sap

bvd
 
interessant topic

ik heb een aan TS zijn probleem gerelateerd gevalletje,
miss nu maar hier even wat verdere info vragen.

zx-10 zonder R bj 91
goede accu
na 6 week stilstaan erg moeilijk starten
startmotor sloeg elke x stil na aantal omwentelingen,duurde wel 3 min.

Bekijk eerst accupolen en alle bedrading goed.
Stekkers/contacten,...haal het nodige om de beurt los en maak schoon en spuit't ff in met bijv. WD-40,...om er zeker van te zijn dat alle aansluitingen goed contact doorgeven.
Aansluitingen startrelais en aansluiting/kabel startmotor controleren.
Kijk ook of er bij de hoofdzekering geen oxydevorming is opgetreden.
En controleer de massa-kabel/aansluiting van accu/blok.

Is dit in orde en er is geen verandering...

...krijgt dus te weinig 'prik' uit de accu ofwel je verliest power door lekstroom....

let op accu = vol
nu mijn vraagje ,zou ik ook de startmotor moeten reinigen en van nwe borstels voorzien?
ik heb al de tip dat oudere kawa,s vers sap willen ipv 6 week oud sap

bvd

In het geval volle accu: wat is de meetwaarde (volt) tijdens het indrukken van de startknop!......als dit ruim boven de 10 blijft is het OK.
Schiet de waarde idd van +13/14 volt terug naar een waarde onder de 10 volt, dan is het openschroeven van de startmotor de volgende optie...


Sappie maakt niet uit,...mijn brik startte ook nog na 2 maanden met ouwe meuk in de tank... ;)
 
De startmotor is schoongemaakt (inderdaad veel koolstof) en voorzien van een nieuwe koolstofbrug. Loopt weer als een speer. Daarnaast blijkt de accu voor deze ZZR iets te krap te zijn, d.w.z. hij heeft maximale 'prik'nodig om goed te kunnen starten. Het advies is, elk jaar een nieuwe accu te monteren. Ik heb dit nu gedaan i.c.m. nieuwe standaard bougies. Start nu goed! Kawaidioot, DANK voor de tips!
 
De startmotor is schoongemaakt (inderdaad veel koolstof) en voorzien van een nieuwe koolstofbrug. Loopt weer als een speer. Daarnaast blijkt de accu voor deze ZZR iets te krap te zijn, d.w.z. hij heeft maximale 'prik'nodig om goed te kunnen starten. Het advies is, elk jaar een nieuwe accu te monteren. Ik heb dit nu gedaan i.c.m. nieuwe standaard bougies. Start nu goed! Kawaidioot, DANK voor de tips!


*O* ...graag gedaan! 8-)

Baaidewee,...nog ff over de accu.
Ik had bij die accu van mijn ZZR, dat het vloeistof niveau tzt steeds minder werd.
Ook met een nieuwe accu, na een maand of 3 á 4 al.
Heb toen ook de laadspanning gemeten, maar die was in orde.
Dus houdt'em in de gaten, en gewoon bijvullen met gedestilleerd water.

:W ..geniet er van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan