startwin uitlaatsysteem voor de RSV

Rsvoelof

MF'er
12 okt 2009
217
10
zwolle
Hallo,

Vorige week ben ik door een automobilist van achteren aangetikt. De motor heeft schade opgelopen en staat nu bij Startwin. Hun kwamen met het idee om er een dubbele uitlaat van eigen fabrikaat op te zetten. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het gaat om een RSV Mille van 2000 met race eprom.
 
Geweldig spul, is net zo goed afgewerkt als Akra..
Mooie lasnaden, goede prestaties en geluid.

Ik zeg: Doen.

Vind je dat nu echt dat van die mooie lasnaden? ik heb er nog nooit eentje gezien waarvan ik dacht dat is mooi gelast
Technisch zijn ze verschrikkelijk knap ,maar als het op de vormgeving aankomt zitten ze er altijd net naast
 
Neef van me heeft een Tuono met uitlaten van Startwin. Niks mis mee. Met db killer kun je er zelfs mee op Assen rijden. Is wel een model uit 2005.
 
heb ik gehad.... stond leuk, maar de bochten (als je zo'n systeem bedoelt) smolten mijn laarzen, je kon geen duo meer meenemen, en een van de bochten liep angstig dicht langs de shock-reservoir (piggyback) maar dit schijnt bij Showa shocks geen probleem te zijn omdat die piggyback kleiner is.
full
 
Nou als dat het beroemde dubbele uitlaatsysteem van StarTwin is mogen ze het van mij houden, ik snap de commentaren over het uiterlijk nu ineens volkomen.

Ten eerste zitten de beide bochten niet in een rechte lijn met de dempers, meteen voor de demper begint al een knik en dat ziet er slordig uit.

Ten tweede is het systeem zo te zien samengesteld uit lasbochten met dezelfde radius, en dan moet je dus niet 2 bochten strak naast elkaar gaan leggen zoals daar aan de rechterkant vlak voordat beide uitlaten een eigen richting uitgaan, nu ontstaat er een verlopende kier tussen de beide bochten. Had de buitenste bocht met een grotere radius gemaakt zodat de kleine en de grote bocht hetzelfde middelpunt hebben en het had er veel strakker uitgezien.

En die linkerpijp hangt er nou echt een beetje verloren bij, het straalt ervan af dat het zo nooit de bedoeling is geweest.

Gezien het feit dat de topicstarter om een mening vraagt vindt ik het niet ongepast dat ik die ook geef, dus no offence maar ik vindt het een rommelig zooitje.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het systeem op de foto's er niet uitzien. Bah bah, wat lillek....
Jah, maar dees is van een jaar of 2 geleden, dus ik weet niet of de StarTwin systemen nu ook nog zo zijn. Misschien wel zo eerlijk om effe te checken of we het over dezelfde hebben als TS

Dit heb ik er 2 maanden opgehad, en toen waren mijn laarzen op :X
 
ik ben zeker blij met alle reakties, met name de foto's van zeeslot en de melding dat je je laarzen er aan brand etc. Op zich ben ik daar natuurlijk niet blij mee maar nu ik het weet kan ik er wel rekening mee houden. Ga er wel het circuit mee op en heb bij een andere fiets met hoge uitlaten m'n laarzen ook al eens behoorlijk verbrand. Morgen mailen ze mij foto's dus kan ik eens kijken hoe het eruitziet
 
Jah, maar dees is van een jaar of 2 geleden, dus ik weet niet of de StarTwin systemen nu ook nog zo zijn. Misschien wel zo eerlijk om effe te checken of we het over dezelfde hebben als TS

Dit heb ik er 2 maanden opgehad, en toen waren mijn laarzen op :X

Ik weet het ook niet. Daarom refereerde ik bewust alleen even aan wat ik op de foto's zag...

Lijkt me wel balen; nieuw systeem er op, en dan ziet je motor er zo uit...
 
Nou als dat het beroemde dubbele uitlaatsysteem van StarTwin is mogen ze het van mij houden, ik snap de commentaren over het uiterlijk nu ineens volkomen.

Ten eerste zitten de beide bochten niet in een rechte lijn met de dempers, meteen voor de demper begint al een knik en dat ziet er slordig uit.

Ten tweede is het systeem zo te zien samengesteld uit lasbochten met dezelfde radius, en dan moet je dus niet 2 bochten strak naast elkaar gaan leggen zoals daar aan de rechterkant vlak voordat beide uitlaten een eigen richting uitgaan, nu ontstaat er een verlopende kier tussen de beide bochten. Had de buitenste bocht met een grotere radius gemaakt zodat de kleine en de grote bocht hetzelfde middelpunt hebben en het had er veel strakker uitgezien.

En die linkerpijp hangt er nou echt een beetje verloren bij, het straalt ervan af dat het zo nooit de bedoeling is geweest.

Gezien het feit dat de topicstarter om een mening vraagt vindt ik het niet ongepast dat ik die ook geef, dus no offence maar ik vindt het een rommelig zooitje.


Mooi of niet , die mannen maken wat je zelf wilt Buigen met een mooie doorn bank en hebben vast wel ergens een lasmanipulator staan .

Basis vraag in deze zou zijn ik wil wel een mooi dubbel systeen ,maar wil er geen akrawson wweetikveel oostblok troep :X centen voor uitgeven.
dan krijg je zoiets dus,
Moet er wel bijzeggen dat ik wel eens mooiere systemen van hun heb gezien ja!
Waarom er bij zo'n dikke collector geen fatsoenlijk hitteschild opzit vind ik ook een raadsel :X

Maar hier had je ook om kunnen vragen, kan me niet voorstellen dat een mooi hitteschildje zo moeilijk zou zijn
 
1 ding kan ik je zo al vertellen dat is niet met een lasmanipulator gelast, dat op de foto's is ouderwets handwerk waarbij ze kieren op hebben moeten vullen.
Milla pajic maakt mooiere systemen wat dat betreft, met erg mooie TIG lasjes
(althans, voor wat betreft de systemen die ik heb mogen bewonderen.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan