Stationair kawazxr

kawazxr

MF'er
27 jan 2002
110
0
Vlaardingen
Hoy motorrijders ik ben nieuw hier, maar heb toch al een probleem het volgende is er aan de hand:

Sinds kort blijft mijn motor niet meer stationair draaien, nu heb ik dit met de stelschroef zo hoog gezet dat hij nu net blijft draaien. Maar als ik nu normaal rijd en een versnelling hoger of lager schakelt dan valt de toeren niet meer (snel) terug dus deze is dan veel te hoog. Verder pakt hij wel goed op, ik heb de bougies al nagekeken maar zien er op het eerste oog goed uit.

Kawasaki ZXR 750
april 1992

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor je reactie

Pieter :(
 

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.929
0
Nijmegen a/d Waal
Hoy motorrijders ik ben nieuw hier, maar heb toch al een probleem het volgende is er aan de hand:

Sinds kort blijft mijn motor niet meer stationair draaien, nu heb ik dit met de stelschroef zo hoog gezet dat hij nu net blijft draaien. Maar als ik nu normaal rijd en een versnelling hoger of lager schakelt dan valt de toeren niet meer (snel) terug dus deze is dan veel te hoog. Verder pakt hij wel goed op, ik heb de bougies al nagekeken maar zien er op het eerste oog goed uit.

Kawasaki ZXR 750
april 1992

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor je reactie

Pieter :(
Vuile carbs (stationairsproeier)?
Hangende chokekabel?
Hoeveel km\'s gereden? Kan versleten carb zijn bij veel km\'s (lagering smoorklep ed)

Is iig waarschijnlijk niet de ontsteking. Kijk eerst maar eens naar de carburatie. Ik vermoed dat je carburateur gewoon een beetje vuil is...
 

kawazxr

MF'er
27 jan 2002
110
0
Vlaardingen
Ik heb inderdaad nog niet naar mijn luchtfilter gekeken, ik zal ook naar de rubbers tussen de carburateurs kijken.
Hij heeft nog niet echt veel kilometers gelopen 26.000 KM.

Bedankt voor jullie reactie
Pieter :]
 
Laatst bewerkt:

Rozz

MF veteraan
23 mei 2001
1.946
0
Waarschijnlijk staan je carbs niet synchroon...

met 4 vacuummeters afstellen.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.135
33
Weert
Bezoek site
Waarom en wat is dat?
Zou je ons dat willen uitleggen?
Natuurlijk.

Losse vacuummeters wijken individueel een paar procent af, dus als je alle meters gelijk zet, staat je motor dus allesbehalve synchroon.

Een kwikkolom kan onmogelijk afwijken, omdat de kwik die in elke buis zit even zwaar is, en dus exact even moeilijk omhoog te zuigen is, waardoor je een zeer accurate afstelling krijgt.
Simpel antwoord dus....

Groeten Paul.
 

ZXRené

MF veteraan
27 feb 2002
4.939
0
41
Geertruidenberg
He hallo,

Hier kan ik over meepraten, ik heb zelfs precies dezelfde motor. Mijn kilometerstand is inmiddels over de 40000km gegaan en mijn motor liep ook voor geen meter, zeker niet stationair. Bij mij bleken het twee dingen te zijn: lekke inlaatrubbers en een kapotte carb jammer genoeg.
Heb daarna ook meteen een dynojet kit laten monteren en hij gaat weer als de brandweer!
Verdere raad kan ik je niet geven. Alles wat de andere personen zeggen klopt.
 
Laatst bewerkt:

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
Ik denk ook dat afstellen en reinigen van je carbjes dit oplost, heb ik net bij m'n cb400 laten doen, scheelt echt veeeel, hij loopt ook echt weer stukke beter..
 

MaRio*

MF'er
13 dec 2004
144
0
33
Rotterdam
kijk ook ff naar de choke-kabel...

Ik had hetzelfde probleem, bij was dat "stel-dingetje" bij de chokekabel kapot gegaan, hierdoor stond de choke constant aan. En liep die dus ook voor geen meter B|