tweewielen
MF'er
Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij problemen met stationair lopen.
Ik heb tijdje geleden me motor gekocht en toen liep hij gewoon perfect mooi stationair bij het stilstaan voor stoplichten.
Nou ging hij steeds slechter stationair lopen totdat ik echt de gaskabel een beetje moest aanspannen om te voorkomen dat hij uitviel.
Toen ik thuis kwam na de desbetreffende rit dat hij zo vaak uitviel bleek dat er benzine uit het luchtfilter huis kwam via die slang die daarop aangesloten zit.
Toen hij stilstond liep er zelfs constant benzine uit.
Dus ik heb de kraan dichtgedraait, tank eraf, luchtfilterhuis eraf. Toen zag ik dat mijn linkercarburateur erg nat was. Ik dacht dat zal een slecht afsluitende vlotternaald zijn dus de carbs uit elkaar gehaald. Zag er allemaal goed uit, ook de "float height" was goed en er was niks geks te zien. Die twee kleine buisjes die je ziet aan de kant van je luchtfilter (air passages inlet) daar zat wel benzine in bij de linkercarb.
Ik heb ook gedacht aan de stationair stelschroef maar het rare is dat wanneer ik deze verder indraai hij inderdaad hoger sationair gaat lopen maar na eventjes wegvalt. Ook als ik gewoon aan het rijden ben en afrem voor een bocht, gas los en terug schakel valt hij uit.
Ik denk dat hij overloopt vanwege de benzine uit mijn luchtfilter en omdat hij vaak wel eventjes stationair draait en dan uitvalt (verzuipt) maar ik kan niks verkeerds zien bij de vlotter of vlotternaald/afsluiting. De stationair stelschroef heeft geen invloed. Bougies zijn ok, met gas erop rijdt hij ook prima, ik kan hem ook rond de 1000-2000 toeren laten draaien door een piep klein beetje gas te geven maar gas dicht betekent afslaan..
iemand een goed idee?
Ik heb tijdje geleden me motor gekocht en toen liep hij gewoon perfect mooi stationair bij het stilstaan voor stoplichten.
Nou ging hij steeds slechter stationair lopen totdat ik echt de gaskabel een beetje moest aanspannen om te voorkomen dat hij uitviel.
Toen ik thuis kwam na de desbetreffende rit dat hij zo vaak uitviel bleek dat er benzine uit het luchtfilter huis kwam via die slang die daarop aangesloten zit.
Toen hij stilstond liep er zelfs constant benzine uit.
Dus ik heb de kraan dichtgedraait, tank eraf, luchtfilterhuis eraf. Toen zag ik dat mijn linkercarburateur erg nat was. Ik dacht dat zal een slecht afsluitende vlotternaald zijn dus de carbs uit elkaar gehaald. Zag er allemaal goed uit, ook de "float height" was goed en er was niks geks te zien. Die twee kleine buisjes die je ziet aan de kant van je luchtfilter (air passages inlet) daar zat wel benzine in bij de linkercarb.
Ik heb ook gedacht aan de stationair stelschroef maar het rare is dat wanneer ik deze verder indraai hij inderdaad hoger sationair gaat lopen maar na eventjes wegvalt. Ook als ik gewoon aan het rijden ben en afrem voor een bocht, gas los en terug schakel valt hij uit.
Ik denk dat hij overloopt vanwege de benzine uit mijn luchtfilter en omdat hij vaak wel eventjes stationair draait en dan uitvalt (verzuipt) maar ik kan niks verkeerds zien bij de vlotter of vlotternaald/afsluiting. De stationair stelschroef heeft geen invloed. Bougies zijn ok, met gas erop rijdt hij ook prima, ik kan hem ook rond de 1000-2000 toeren laten draaien door een piep klein beetje gas te geven maar gas dicht betekent afslaan..
iemand een goed idee?