Stationair loop problemen suzuki gs500

tweewielen

MF'er
22 mei 2006
42
0
amstelveen
Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij problemen met stationair lopen.

Ik heb tijdje geleden me motor gekocht en toen liep hij gewoon perfect mooi stationair bij het stilstaan voor stoplichten.
Nou ging hij steeds slechter stationair lopen totdat ik echt de gaskabel een beetje moest aanspannen om te voorkomen dat hij uitviel.
Toen ik thuis kwam na de desbetreffende rit dat hij zo vaak uitviel bleek dat er benzine uit het luchtfilter huis kwam via die slang die daarop aangesloten zit.
Toen hij stilstond liep er zelfs constant benzine uit.

Dus ik heb de kraan dichtgedraait, tank eraf, luchtfilterhuis eraf. Toen zag ik dat mijn linkercarburateur erg nat was. Ik dacht dat zal een slecht afsluitende vlotternaald zijn dus de carbs uit elkaar gehaald. Zag er allemaal goed uit, ook de "float height" was goed en er was niks geks te zien. Die twee kleine buisjes die je ziet aan de kant van je luchtfilter (air passages inlet) daar zat wel benzine in bij de linkercarb.

Ik heb ook gedacht aan de stationair stelschroef maar het rare is dat wanneer ik deze verder indraai hij inderdaad hoger sationair gaat lopen maar na eventjes wegvalt. Ook als ik gewoon aan het rijden ben en afrem voor een bocht, gas los en terug schakel valt hij uit.

Ik denk dat hij overloopt vanwege de benzine uit mijn luchtfilter en omdat hij vaak wel eventjes stationair draait en dan uitvalt (verzuipt) maar ik kan niks verkeerds zien bij de vlotter of vlotternaald/afsluiting. De stationair stelschroef heeft geen invloed. Bougies zijn ok, met gas erop rijdt hij ook prima, ik kan hem ook rond de 1000-2000 toeren laten draaien door een piep klein beetje gas te geven maar gas dicht betekent afslaan..

iemand een goed idee?
 
Hallo


Heb je je choke kabel al gecontroleerd, staat deze nog open krijgt de motor teveel benzine bij te weinig lucht.
Geef je gas bij dan krijg je meer aanzuig lucht en blijft de motor lopen.

Echter dit verklaart niet waarom de carburateur overloopt.
Dit is bijna altijd veroorzaakt door een niet sluitende naald (slijtage of flotterproblemen)

Hoe zien je bougies eruit?

gr, H
 
Laatst bewerkt:
Werkt die tank met een vacuum benzine kraan?? Anders zou het kunnen dat deze constant open blijft staan en dat er teveel druk op de vlotternaald komt??

Zomaar een wild idee hoor.

Hij werkt inderdaad met een vacuum maar de vlotter zou gewoon moeten afsluiten dus denk niet dat die vlieger op gaat.

Hallo


Heb je je choke kabel al gecontroleerd, staat deze nog open krijgt de motor teveel benzine bij te weinig lucht.
Geef je gas bij dan krijg je meer aanzuig lucht en blijft de motor lopen.

Echter dit verklaart niet waarom de carburateur overloopt.
Dit is bijna altijd veroorzaakt door een niet sluitende naald (slijtage of flotterproblemen)

Hoe zien je bougies eruit?

gr, H

De choke kabel blijft niet hangen want ik merk echt dat hij terug valt, de choke, bij dicht doen.

De benzine liep echt uit het luchtfilter maar nu zit ik te twijfelen of bij het rijden niet gewoon de luchtfilter is vol gelopen door het vele stoppen starten en te rijk staan (misschien) en dat hij toen is leeg gaan lopen toen ik de motor schuin neerzette.

De bougies waren droog zwart.

Ik zag wel dat die "pilot screws" niet allebei evenveel ingedraaid zijn. Volgens de richtlijnen moeten ze op 2.25 slagen uit zijn maar de een is wel een paar slagen meer uit dan de ander. Zegt dit iets? (hoeveel graden stelt 1 slag voor trouwens en beinvloeden deze schroeven alleen het stationair mengsel of het mengsel over het hele gebied?)
 
Laatst bewerkt:
De lekkage wordt veroorzaakt door niet goed sluitend vlotternaalden en/of lekkende Oring bij een losse vlotternaaldbus pilotscrews af laten stellen door iemand die weet waar die mee bezig is, 2,25 slag is dan ook een richtlijn,die hebben invloed op het lopen van 0 tot 1/4 gas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan