stationair loopt terug

nomad_87

Rookie
29 mei 2016
15
0
Rotterdam
Oke, een issue.

Er gaat iets mis met het stationair? van mijn Suzuki bandit gsf600 uit 1999.

Casus van afgelopen zaterdag:
Voor ik begin te rijden zet ik de stationair op 3000 toeren (ja veel maar hoor het uit). Hierna rijd ik zo een 120 km snelweg waarna ik bij het eerste stoplicht dat ik tegenkom en terugschakel, erachter kom dat de teller onder de 1000 valt en de motor uitvalt. Zonder choke houd ik hem ook niet boven de 1000 (tenzij gas bij tijdens het vast houden van de koppeling)
De motor heb ik nu een maand en dit is naar mijn weten altijd zo geweest. De stationairknop draai ik steeds voor de rit verder en verder. Dus wellicht trilt deze terug... Ergens blijft hij dus niet constant, nu heb ik de deotest al gedaan en hier kwam niet echt iets wilds uit naar mijn mening.
Wie weet wat de volgende stap is, het is in ieder geval goed vervelend om bij ieder stoplicht weer te moeten starten of non stop met choke te moeten rijden in de bebouwde kom.

Probleem 2.
De reserve knop wijst nu omhoog, volgens mij is dat dat hij zonder waarschuwing de tank leeg zuipt. Als ik deze knop naar beneden draai druppelt er langzaam vocht/benzine uit.. Dit lijkt me ook niet normaal. In ieder geval niets aan de hand als hij omhoog wijst, maar toch.

Iemand ervaringen, tips?
Groeten
Chris
 
Misschien is veertje 33 weg of stuk:
suzuki-gsf600u-1999-x-carburetor-model-s_bigsue0053fig12_e57f.gif
 
jep, die is weg inderdaad. Goede axo!.

Maar dat kan niet de reden zijn van teruglopen lijkt me... ondanks dat ik blijf doordraaien en niet terug...
Dat veertje zorgt er voor dat de stelbout in de stand blijft staan die je wilt, en niet tijdens het rijden weer uit zichzelf uit draait.
 
ah, oke dus nog hoop op een klein probleem inplaats van een grotere. Top, eens bestellen dan
Als je telkens die stationairstelschroef weer in moet draaien, is het natuurlijk in de tussentijd uitgedraaid. Dat is geen oneindig lange bout...

Kraantje moet je ff kijken, kan versleten zijn. Als dat zo is, zijn er revisiesetjes voor te krijgen.
 
tenzij hij dus inderdaad terug draait..Ik voel wel dat hij draait en niet perse dat hij dus dol is geworden. zal eerst een merkje met witte stift erop zetten om het te controlleren. Veer is sowieso geen overbodige luxe. Kraantje zal inderdaad versleten zijn.
Bedankt!
 
tenzij hij dus inderdaad terug draait..Ik voel wel dat hij draait en niet perse dat hij dus dol is geworden. zal eerst een merkje met witte stift erop zetten om het te controlleren. Veer is sowieso geen overbodige luxe. Kraantje zal inderdaad versleten zijn.
Bedankt!
Die veer is noodzakelijk.

Ik vraag me ook af hoe die kan verdwijnen. Ergo: er heeft iemand aan gezeten...
 
Inderdaad, dat is dom.

Goed ik mis inderdaad de veer en ga die binnenkort vervangen met losse onderdelen. Vandaag dacht ik puur als test de schroef er eens helemaal in te draaien.... Juist, nu zit deze dus vast! ik krijg hem na een paar kleine draaitjes niet verder terug gedraaid. bij start ramt hij hem nu dus meteen vol in de toeren waar ik hem in microseconden snel uit moet zetten. Voor mijn gevoel is die stelschroef ook een beetje krom...

Tja, iemand een idee?
 
Inderdaad, dat is dom.

Goed ik mis inderdaad de veer en ga die binnenkort vervangen met losse onderdelen. Vandaag dacht ik puur als test de schroef er eens helemaal in te draaien.... Juist, nu zit deze dus vast! ik krijg hem na een paar kleine draaitjes niet verder terug gedraaid. bij start ramt hij hem nu dus meteen vol in de toeren waar ik hem in microseconden snel uit moet zetten. Voor mijn gevoel is die stelschroef ook een beetje krom...

Tja, iemand een idee?
Ik heb best wel een goed idee; van je motor afblijven, en alleen nog maar rijden nadat je het hebt laten maken door iemand met kennis en kunde :)

Leuker kan ik het niet maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan