stationair lopen

janner

MF'er
17 jun 2007
109
0
vlijmen
heb het volgende probleem heb een kawasaki z250c bj 84 als hij koud is loopt hij goed stationair en gewoon maar zodra hij warm is blijft hij niet meer stationair lopen en blijft het gas hangen wie weet raad en wie heeft misschien de zelfde motor
 
de gaskabel hapert niet het is een 1cilinder en het inlaat rubber is niet stuk algehele staat goed
hij blijft lopen tussen de 1300en 1500 toeren daar onder loopt hij heel onregelmatig en slaat dan af
heb al de carb. schoon gemaakt andere gasschuif met rubber membraam geprobeert liep iets beter maar blijft af slaan maar alleen als hij warm is koud loopt hijn wel rond de 900/1000 toeren
 
De stationair afstelling word bepaald door de stationaire sproeier. Deze kun je afstellen met de "stationair-schroef" ook wel stationair-luchtschroef genoemd. Is je choke wel in orde ?
 
nee dat wil niet want hij reageert niet op de luchtschroef kan alleen maar met de gasklep schroef het toeren tal omhoog of omlaag draaien maar dan valt hij stil als ik onder de 1300 toeren kom
 
Loopt-ie met (halve) choke anders/beter misschien?

Dan denk ik toch aan òf brandstof te weinig òf lucht "te veel". Indien echt geen spoortje van valse lucht tussen carb en blok (eventueel rubber-dichtheid checken met - truc geleerd op Dit Forum - sprayen met deodorant maar niet zo kwistig dat het luchtfilter meesnuift; verander je daarmee het toerental dan lekt daar iets, poreus of gescheurd (natuurlijk aan onderkant rubber, anders te gemakkelijk zichtbaar) ..... ook checken of je luchtfilter(behuizing) niet los zit of op andere wijze onpas.

Rubber kan onglad gemonteerd zijn ook, verwarmd omleggen helpt, voor-warmen in heet (niet kokend) water en/of warmföhnen tijdens montage doet wonderen.

Naalden en -geleiders checken op onregelmatigheden; ik weet niet of het model nog bestaat met makkelijk verwisselbare geleider/sproeier onder/om de gasnaald, die zich kan loswerken uit schroefdraad in carbvlees.

Sluittipje van vlotternaaldje onder sterk vergrootglas checken op slijtage/vervorming, vooral indien plastic/rubber tipje.

Verder kan ik niet raden met mijn beperkt bromfietsjes-inzicht.
 
bedankt voor de tips ga morgen aan de slag met het inlaat rubber en de rest en wat is dan het normale toerental bij stationair het is maar een 1 cilinder.

Ja juist bij een 1 cilinder heb je weinig arbeidsslagen om de boel rond te krijgen en momentum te creëren, dus moet je niet te laag zitten.

Die 1300-1500 lijkt me prima, ik heb het zelf op nog wat meer. (ook 1 cilinder, maar dan 650cc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan