Stationair op 2 cilinders, gas geven en 4 cilinders

MotoWerff

MF'er
27 aug 2019
155
23
Hallo,

Ik heb een Suzuki gsx 750 uit 1980. Heb net de carburateurs ultrasoon gereinigd en gister wou die weer starten na een erg lange poos stil te hebben gestaan. Nou heb ik een digitale km teller er op zitten en ik wou de toerenteller aankoppelen(draadje bij rectifier). Nou zag ik natuurlijk dat de toeren vrij hoog zaten(4000-6000) dus dat wou ik lager zetten. Nou zijn de stelschroeven er uit geweest en deze motor heeft vrij specifieke afstellingen daarmee. Dus ik begin aan die schroeven te draaien maar toen viel die uit, terug gedraaid(ongeveer) maar toen begon die op 2 cilinders te lopen. Samenvatting is dus: lage toeren is maar 2 cilinders, gas geven en hij begint bij de 5-6000 toeren wel op 4 cilinders te lopen. Iemand idee?
 
Geprobeerd te vinden maar er staat in het wphb dat je er niet aan mag zitten omdat dit vanaf de fabriek is ingesteld. Er staat dus niks over 2 slagen draaien of 2.5 bijv.

Gaskleppen ga ik sws gelijk zetten want daar zou het indd best aan kunnen liggen, valse lucht lijkt me ook nog wel mogelijk met oude rubbers. Zal vrijdag kijken.
Heb mijn vorige post ge-edit. Dacht dat je aan de luchtschroeven had zitten draaien, maar volgens mij heb je aan de gasklepafstelbout (hoe heet dit?) zitten draaien.
 
Ze zitten als er nog niets aan je motor is gedaan in het verleden ook onder messing dopjes met een piepklein gaatje erin..

Het WPHB is niet door Here God hemzelf geschreven, wat wij schrijven is wel Heilig
Begrijp het eerste stukje niet helemaal
al gaan ze er 10 keer een week in is dat nog geen garantie, altijd kontroleren

zeker als
Voor het in elkaar zetten gecontroleerd
 
- Motor stationair laten lopen (loopt op 2 cilinders)
- Remmenreiniger in de luchtfilterkast spuiten of direct in inlaat van de carburateur (waarvan de cilinder niet meeloopt)
- Als deze nu wel mee gaat lopen, dan weet je dat je probleem in de carburateur zit.
Als ze bij 6k toeren wel meedoen, zit het probleem sowieso in de carb of brandstofsysteem.

Kan niet dat hij top 6k toeren geen vonken of compressie heeft en daarboven wel?
 
- Motor stationair laten lopen (loopt op 2 cilinders)
- Remmenreiniger in de luchtfilterkast spuiten of direct in inlaat van de carburateur (waarvan de cilinder niet meeloopt)
- Als deze nu wel mee gaat lopen, dan weet je dat je probleem in de carburateur zit.
Deze methode heb ik nog niet eerder gehoord. Hiermee zou je dan eigenlijk testen of er benzine door de pilot jet komt, als ik het goed begrijp.

Wat zou er gebeuren als het probleem de synchronisatie is en je spuit deo in een carburateur met een gasklep die te ver dicht zit? Reageert het er dan niet of nauwelijks op?
 
Als er niets doorheen komt... nee
niets is 0. Maar dan kan je de vacuummeetpunten nog gebruiken om in te spuiten, een streepje hoger staionair zetten neemt ook 1 en 4 mee, en als ze dan openstaan kan je alsnog de Deodorant test doen
 
Omdat bij gas open de andere sproeiers gaam werken, ik geef echter jouw visie veel kans
Klink logies.. mar stel, ik heb valse lucht, nieuwe rubbers? En als ik remreiniger direct in de carbs spuit en hij pakt op zit er dus alsnog iets verstopt in de stationair sproeier..

Denk dat de schroef die ik bedoel de mengschroef heet, heb hiervoor een Guzzi gehad die dit aan de zijkant had, waarmee je de verhouding benzine ten opzichte van de lucht kon instellen. Maar ik ben ook maar een amateur dus kan het ook volledig mis hebben :D
 
Godverdegodgloeiende :(

Klink logies.. mar stel, ik heb valse lucht, nieuwe rubbers? En als ik remreiniger direct in de carbs spuit en hij pakt op zit er dus alsnog iets verstopt in de stationair sproeier..

Denk dat de schroef die ik bedoel de mengschroef heet, heb hiervoor een Guzzi gehad die dit aan de zijkant had, waarmee je de verhouding benzine ten opzichte van de lucht kon instellen. Maar ik ben ook maar een amateur dus kan het ook volledig mis hebben :D

🌹🌷🌺🌼🍁🌾🌾💐🥀🌺🌼🌻

Jahoor, dat kan best

Stationairregeling zit in één keer voor 4 carbs
Luchtschroef ziet 4 keer op zijn eigen carb
 
Als er niets doorheen komt... nee
niets is 0.
Ja, ik bedoelde eigenlijk als er nog een klein beetje doorheen komt. Ik had dat duidelijker kunnen vragen.
Ik vroeg het omdat ik me afvraag wat voor conclusie je nu kan trekken als je een reactie uit de motor waarneemt nadat je er deo inspuit. Ik dacht meteen aan dat de pilot jet dan verstopt zit, maar misschien trek ik te snel een conclusie.
 
Probeer even te chekken of je daadwerkelijk doorlaat hebt op de buienste twee, ik denk namelijk dat je daarmee één ding al oplost
 
Zijn de carburateurs helemaal los van elkaar geweest?
En zo ja zijn ze daarna weer goed gesynchroniseerd?
als ze heel erg uit synch zijn kunnen ze ook buiten het werkbare gebied van het stationaircircuit terecht komen, doen ze ook weinig meer stationair.
 
Ga ik weer even hoor maar wat bedoel.je met doorlaat?
-O- -O- -O- _O- (niet op letten :t)

Ik ga wat nauwkeuriger voor je zijn
We maken een stappenplan, dat gaan we onderverdelen in projecten en die gaan we subsequent uitvoeren zonder onze nek te breken over andere uitdagingen.


Het gaat er eerst om of er lucht doorhene gaat. Je hebt nu wel de luchtfilterbox eraf? toch.
Niet??? Erafrukken die kist.
Dan zien we de vacuumschuiven ineens zitten, want het zijn valstroomcarbs toch? Afblijven.

Volgende: starten en lekker op 2 pitten laten lopen

Dan: Streepje gas geven tot je voelt dat de smoorkleppen beginnen te draaien.

Zodra je dat voelt staan iig de dichte kleppen open, anders draait er helemaal niets, dan, en alleen dan, kan je de spuitbusch met Remmenreiniger appuyeren en controleren of er daatwerkelijk enig teken van leven in de buietenste cilinders komt

Dan lopen 1 en 4 mee...
 
-O- -O- -O- _O- (niet op letten :t)

Ik ga wat nauwkeuriger voor je zijn
We maken een stappenplan, dat gaan we onderverdelen in projecten en die gaan we subsequent uitvoeren zonder onze nek te breken over andere uitdagingen.


Het gaat er eerst om of er lucht doorhene gaat. Je hebt nu wel de luchtfilterbox eraf? toch.
Niet??? Erafrukken die kist.
Dan zien we de vacuumschuiven ineens zitten, want het zijn valstroomcarbs toch? Afblijven.

Volgende: starten en lekker op 2 pitten laten lopen

Dan: Streepje gas geven tot je voelt dat de smoorkleppen beginnen te draaien.

Zodra je dat voelt staan iig de dichte kleppen open, anders draait er helemaal niets, dan, en alleen dan, kan je de spuitbusch met Remmenreiniger appuyeren en controleren of er daatwerkelijk enig teken van leven in de buietenste cilinders komt

Dan lopen 1 en 4 mee...
Begrijp het verhaal.maar hoe weet je dat cilinder 1 en 4 niks doen? :P heb ik niks over verteld. Snap wel dat het ook anders om kan gelukkig ;)

Smoor kleppen bedoel je mee?
 
Oh ik dacht gelezen te hebben over 1 en 4, maar dat maakt niet uit. het gaat voor alle cilinders

Smoorkleppen zijn die gouden plaatjes die je ziet als je de gasschuiven optilt, aan de andere kant van de carb zegmaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan