Gegevens:
Motor: Triumph Speed Triple 955i 2001
KMstand: +-55.000
Probleem:
De motor, als hij warm is, wil 2000 toeren stationair lopen. Dit gebeurd zowel met en zonder koppeling in (dit merk ik aan het rijden op een kleine rotonde bijvoorbeeld in zijn 1). Hij wil dus graag 2000 toeren stationair lopen. Maar, zodra ik de motor in z'n neutraal zet, OF als ik bij stilstand de rem ingedrukt blijf houden en ik laat hem licht ontkoppelen dan wil hij zijn originele toerental aannemen.
Wat heb ik gedaan:
- Ik heb recentelijk de pakking tussen het gasklephuis en cilinderkop vervangen omdat hij valse lucht had daar (probleem kwam later pas, niet na vervangen)
- Waar ik kon gespoten met remmenreiniger om te kijken of hij reageerde ivm valse lucht
- De Idle control valve getest in TuneEcu en deze werkt naar behoren (volgens TuneEcu)
- Motor is recentelijk afgesteld in Goes (probleem kwam later)
Mijn eerste idee was om eigenlijk de vaccuumleidingen te vervangen rondom de Idle control valve, maar ik twijfel daar nu aan gezien de symptomen. Dit lijkt, in mijn ogen, niet echt op valse lucht gezien hij in z'n neutraal wel netjes loopt.
Mijn vraag: Heeft iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
Motor: Triumph Speed Triple 955i 2001
KMstand: +-55.000
Probleem:
De motor, als hij warm is, wil 2000 toeren stationair lopen. Dit gebeurd zowel met en zonder koppeling in (dit merk ik aan het rijden op een kleine rotonde bijvoorbeeld in zijn 1). Hij wil dus graag 2000 toeren stationair lopen. Maar, zodra ik de motor in z'n neutraal zet, OF als ik bij stilstand de rem ingedrukt blijf houden en ik laat hem licht ontkoppelen dan wil hij zijn originele toerental aannemen.
Wat heb ik gedaan:
- Ik heb recentelijk de pakking tussen het gasklephuis en cilinderkop vervangen omdat hij valse lucht had daar (probleem kwam later pas, niet na vervangen)
- Waar ik kon gespoten met remmenreiniger om te kijken of hij reageerde ivm valse lucht
- De Idle control valve getest in TuneEcu en deze werkt naar behoren (volgens TuneEcu)
- Motor is recentelijk afgesteld in Goes (probleem kwam later)
Mijn eerste idee was om eigenlijk de vaccuumleidingen te vervangen rondom de Idle control valve, maar ik twijfel daar nu aan gezien de symptomen. Dit lijkt, in mijn ogen, niet echt op valse lucht gezien hij in z'n neutraal wel netjes loopt.
Mijn vraag: Heeft iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?