Stationair stelschroef GPZ750R lam?

ShinyOne

MF'er
10 jul 2008
90
0
Enschede
Ik draai net aan die stelschroef van mijn GPZ om het stationaire toerental wat lager te zetten, slaat ie op een gegeven moment af en daarna is het toerental niet meer omhoog te krijgen met die schroef. Net of'ie lam is gedraaid ofzo. Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik er nog zelf aan doen, zie nergens een schroefdraad lopen of waar het stangetje achter de knop naar toe gaat....
 
Die stelschroef (16021)draait in de metalen beugel(39184),....in normale stand, is de stelschroef ongeveer voor de helft in die beugel gedraaid,....schroefdraad kan dus in principe niet kapot.
Behalve als deze geheel tot het einde is doorgedraaid!
De schroefdraad is fragiel. Kan dus bij een dergelijke "actie" wel kapot.
Bekijk even of de schroefdraad van het gat,...of van die stelschroef 'dol' is.


765311_080713_083352_5069.png
 
Ik heb ongeveer zoiets erin zitten. De schroef draait het hele stanegtje, maar ook het rubber slangetje draait mee. Zoiets zie ik niet staan op het diagram. Mij Kawa is van 1985 misschien dat het toen anders was?
full
 
Yep, maar geen schroefdraad te bekennen in die stang, richting dat slangetje is het gewoon een glad stuk wat in twee beugeltjes hangt. De kop van de schroef hangt aan de linkerkant ongeveer 8 cm onder het benzinekraantje.
 
Laatst bewerkt:
Yep, maar geen schroefdraad te bekennen in die stang, richting dat slangetje is het gewoon een glad stuk wat in twee beugeltjes hangt. De kop van de schroef hangt aan de linkerkant ongeveer 8 cm onder het benzinekraantje.

dan zit het zo!....op die stelschroef van jou motor, zit dus een verleng-kabel, die naar hetzelfde punt gaat als de 'vaste' stelschroef in die tekening.
Schroefdraad is hetzelfde.....draai jij de knop met de klok mee, dan moet de gasklep-stand verder open zijn. ( probeer ander met een klein spiegeltje in het midden op het blok- onder die carbs.....of je die aansluiting ziet zitten.)
 
Mmmh spiegeltje spiegeltje niet bij de hand, maar ik kan draaien aan die schroef wat ik wil en er gebeurd gewoon niks meer, hij voelt niet lam dat is het rare. Ik zal straks nog eens een spiegeltje proberen te regelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan