stationair stelschroef gsx 600 f

RemcoJ

Rookie
11 mrt 2014
25
0
beste leden

Mijn stationair stelschroef tordeerd waardoor hij heel zwaar draait...
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe maar kan er geem vinden.
In het verleden vond ik er 1 die ik destijds te duur vond, 35,-
Maar nu vind ik er helemaal geen meer...
Is er een alternatief? universeel of van een ander model ofzo?
Bvd!

Mvg Remco
 
Bedoel je deze?
371.jpg

Dat het niet op internet staat betekent niet dat het er niet is, de dealer helpt je graag ;)
 
Misschien doet een beetje olie op de juiste plekken het ook wel. Vaak werkt de stelschroef slecht omdat eea geoxideerd is of omdat de gasklepbediening zwaar gaat. Je loopt dan het risico dat je met een nieuwe stelschroef nog steeds het probleem hebt.
 
Thnx voor de reacties! Olie heb ik reeds geprobeert. Sloop zou ik kunnen proberen inderdaad, liefst heb ik een nieuwe zodat het weer echt goed is. De schroef gebruik ik regelmatig. Het is een oudje en het duurt even voor hij echt warm gereden is, tussen dat beetje warm en goed warm loopt hij veschillend stationair. Door die schroef te gebruiken overbrug ik die tijd makkelijk. In de stad is dit fijner dan steeds op die gashandle te hangen....
 
Carbs zijn gesteld, ultrasoon gereinigd gesynchroniseerd en choke is in orde. Inlaat rubbers lekken niet, zitten nieuwe bougies in, luchtfilter is nieuw... Hij loopt verder top!
 
Toch moet er iets niet helemaal juist zijn.
Het is dan wel n makkelijk bereikbaar ding om stationair bij te stellen, maar het is niet de bedoeling daar steeds aan te moeten draaien.
Welke type motor heb je en wat voor choke zit er op?

Ik heb toch de neiging om te zeggen dat het stationair gedeelte niet goed is afgesteld!
 
Toch moet er iets niet helemaal juist zijn.
Het is dan wel n makkelijk bereikbaar ding om stationair bij te stellen, maar het is niet de bedoeling daar steeds aan te moeten draaien.
Welke type motor heb je en wat voor choke zit er op?

Ik heb toch de neiging om te zeggen dat het stationair gedeelte niet goed is afgesteld!
GSX600F
 
Toch moet er iets niet helemaal juist zijn.
Het is dan wel n makkelijk bereikbaar ding om stationair bij te stellen, maar het is niet de bedoeling daar steeds aan te moeten draaien.
Welke type motor heb je en wat voor choke zit er op?

Ik heb toch de neiging om te zeggen dat het stationair gedeelte niet goed is afgesteld!
Helemaal mee eens. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de GSX600f niet de meest gemakkelijke motor is om af te stellen. Ik heb de CO schroeven wat verder open moeten zetten dan standaard wordt voorgeschreven en heb het bij de 600f al vaker meegemaakt dat dit goed uitpakte. Wellicht is daar nog wat te winnen.
 
Die hadden daarvoor toch een modificatie (gaatje boren 0,7 tot 1mm) voor de vlinderklep gekregen?
En in die tijd was er ook iets met een foute vlotterhoogte geloof ik.
De messing plunger van de choke bleef ook nog wel eens hangen.
 
dat was een modificatie uitgevogeld door de toenmalige importeur.
werkte overigens niet.

Ok dat kan hoor, ik heb het eens gelezen in het blad motor.
Ben er al wel veel tegen gekomen met dat gaatje onderin de vlinderkleppen.

Afstellen is iid n lastig en secuur werkje bij die types.
Heb er pas nog 1 gehad.
Vlotters niveau bij moeten stellen bij 3 van de 4 carbs.
Carburateur van cil 2 is geregeld door de aanslag van de stelschroef die hij nu stuk heeft.
Carburateur 1-3en 4 regel je hierna af voor synchroon.
De basis afstelling van deze voor de co is 2 hele slagen uit.
Maar hij liep gewoon beter op nog n +- 3/4 slag meer..
Heb nog geen klacht gehoord over zn toerental verschillen.. En die van hem liep ervoor ook zo wisselend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan