Stationair toerental te hoog (gsx600f)

DeMotorduvel

MF veteraan
16 feb 2008
4.694
335
Hey,

Ik heb een vreemd probleem.
En voordat ik alle kuipen en tank eraf moet draaien, wil ik het toch eens in de groep gooien.

Ik heb een Suzuki GSX600F uit 1994, na wat werk en onderhoud start ik hem vandaag, en het stationair toerental is te hoog, 3000 toeren. Ik heb links van de carbs geprobeerd het wat omlaag te draaien met die steller, maar hier reageerde hij helemaal niet op.

De choke liep ook stroef op het eind van de slag, deze heb ik stevig doorgedrukt en toen schoot deze weer los. Misschien heeft dit er ook mee te maken, de kabel lijkt nu gewoon soepel te schuiven maar ook hier reageert de motor helemaal niet op, normaal deed hij dit wel.

Tot slot zit er Wynns carb cleaner in de tank, maar deze is bijna leeg en tot nu toe waren er ook geen problemen mee. Ik had geen problemen met de carbs trouwens, dit heb ik preventief gedaan en tot op vandaag liep de motor er normaal mee.

Iemand een idee?

Thanx,
T
 
Laatst bewerkt:
Als die niet op de choke reageert dan zou ik het daar gaan zoeken, even kijken of de plunjers heen en weer gaan.

:^

dat de choke blijft hangen is een veel voorkomend probleem bij de F'jes

Als je goed naar de carbs kijkt bij het gebruiken van de choke kan je de plunjers zien bewegen, en evt. terugduwen met je vingers
 
Hey,

Damn, heb inmiddels mn fje toch maar uit elkaar gehaald, alles eraf :N
Maar, het probleem is gevonden, het is de choke kabel, deze zat opgebold in de handle...

Balen, maar iig geen carb probleem :) Dat scheelt nog.

Ik hoorde mn koppelinghandle ook al wat knarsen, die kabel is ook niet fris meer, dus die dan ook maar gelijk vervangen. Weten jullie misschien waar ik deze koppeling en choke kabel kan bestellen, online ergens?

Ik wil eigenlijk niet naar mn lokale motorboer want die rekent altijd erg veel, volgens mij dik over de prijs, dat moet wel scherper kunnen, suggesties?

Thanx,
T
 
Terug
Bovenaan Onderaan