stationair toerental

sowhat

Rookie
5 okt 2009
3
0
Ik ben sinds kort in het bezit van een yahama xj 700s maxim.
Wat moet het stationaire toerental zijn? ik vind dat hij nu wel erg snel draait, 2500tpm
ik heb het idee dat de choke niet goed is aftgesteld.
 
ik heb de mijne rond de 800 toeren lopen.
als ik een tijd veel snelweg gereden heb en sta dan in eens voor langere tijd stil door file o.d. stel ik 'm met de hand hoger naar 2000 toeren. dit i.v.m. de doorstroming van het koelsysteeem.
 
Bedankt voor jullie reacties, Ik bedoel, dat de motor veel toeren maakt met de choke dicht.
Aangezien ik niet veel kaas heb gegeten van zoiets, is mijn volgende vraag dan ook, de stationaire stelschroef, zit er op iedere karburateur een?
Als ik de chokekabel met de hand vastpak en hem richting motorblok duw(beetje) dan valt het toerental terug, alsof de kabel niet ver genoeg terug gaat als ik de chokehendel op dicht zet.
 
er zit 1 stelschroef voor alle 4 de carburateurs om het stationaire toerental te verstellen.
deze zit meestal in het midden van de carburateurs.

probeer eerst met deze knop het toerental omlaag te brengen, als dat niet lukt dan de choke nakijken.
maar als de motor goed loopt en het verbruik is normaal, lijkt mij dat de choke niet blijft hangen.
zorg wel dat er wat speling op de chokekabel zit.
en ook op de gaskabel.
 
Bedankt voor jullie reacties, Ik bedoel, dat de motor veel toeren maakt met de choke dicht.
Aangezien ik niet veel kaas heb gegeten van zoiets, is mijn volgende vraag dan ook, de stationaire stelschroef, zit er op iedere karburateur een?
Als ik de chokekabel met de hand vastpak en hem richting motorblok duw(beetje) dan valt het toerental terug, alsof de kabel niet ver genoeg terug gaat als ik de chokehendel op dicht zet.

Zoals eerder al vermeld wordt.... choke blijft hangen...

Kabel loshalen en en een scheut olie d'r in zal dan iig wel wat beters opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan