Stationair werkt vreemd?

Abciqod

MF'er
16 mei 2020
44
3
Voor de techneut of iemand met een antwoord😅

Ik heb een "probleem" met het stationair lopen van mijn motor (gs500). Sowieso start de motor alleen met de choke. Hij wilt alleen niet stationair lopen op de choke ook niet na 5min draaien. Nu komt het gekke als ik 10/20meter met de motor rij loopt hij zonder de choke gelijk mooi stationair.

Help😬
 
Dat je koude motor alleen op choke start is goed/hoort zo. Als je gaat rijden werkt alles goed, dus wat is het probleem?
5 min. stilstaand laten lopen vind hij helemaal niet fijn..
 
Dat je koude motor alleen op choke start is goed/hoort zo. Als je gaat rijden werkt alles goed, dus wat is het probleem?
5 min. stilstaand laten lopen vind hij helemaal niet fijn..

Ik wil zelf de onderhoud van de motor bijhouden waaronder synchroniseren van de carbs daarvoor moeten ze stationair lopen wat nu niet lukt als ik niet gereden heb maar voor het stellen van de kleppen moet die weer koud zijn. Tenzij dit alles geen probleem hoeft te zijn wil ik hem gewoon stationair kunnen hebben draaien. Ik ben geen expert, doe wel graag dingen zelf en met dit forum denk ik de juiste info in te kunnen winnen.

+ hoort een motor niet gewoon stationair te kunnen lopen zonder dat je eerst een stukje moet rijden want wat maakt die 10/20 meter voor verschil
 
Ik wil zelf de onderhoud van de motor bijhouden waaronder synchroniseren van de carbs daarvoor moeten ze stationair lopen wat nu niet lukt als ik niet gereden heb maar voor het stellen van de kleppen moet die weer koud zijn. Tenzij dit alles geen probleem hoeft te zijn wil ik hem gewoon stationair kunnen hebben draaien. Ik ben geen expert, doe wel graag dingen zelf en met dit forum denk ik de juiste info in te kunnen winnen.

+ hoort een motor niet gewoon stationair te kunnen lopen zonder dat je eerst een stukje moet rijden want wat maakt die 10/20 meter voor verschil
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben dat je gs500 na 10/20 meter al zonder choke kan. Ik ben vaak een km of 5 verder met mijn gs500.

Maar daarbij:
Synchroniseren doe je met warme motor, dus moet je rijden. Je laat niet een blok stationair warmdraaien.


Wat is nu daadwerkelijk eigenlijk je probleem? Dat hij niet lekker stationair loopt met choke erbij?
 
hoort een motor niet gewoon stationair te kunnen lopen zonder dat je eerst een stukje moet rijden want wat maakt die 10/20 meter voor verschil

Dat kan best invloed hebben maar je hebt volledig gelijk hoor. Je zou op de choke moetn kunnen starten en na enkele minuten zonder choke stationair moeten laten draaien... Jij wil het, het kan, dus het moet !
Ik denk, net zoals bij iedere start en stationairprobleem aan vervuilde carbs. Dat is namelijk standaard aan de hand met slecht lopende motoren. Heb je de bougies al vervangen??? En wat tank je???

Wat is nu daadwerkelijk eigenlijk je probleem?
Ik zie dat eigenlijk meer als een voorval, maar toch niet meer als een uitdaging.
 
Ik wil zelf de onderhoud van de motor bijhouden waaronder synchroniseren van de carbs daarvoor moeten ze stationair lopen wat nu niet lukt als ik niet gereden heb maar voor het stellen van de kleppen moet die weer koud zijn. Tenzij dit alles geen probleem hoeft te zijn wil ik hem gewoon stationair kunnen hebben draaien. Ik ben geen expert, doe wel graag dingen zelf en met dit forum denk ik de juiste info in te kunnen winnen.

+ hoort een motor niet gewoon stationair te kunnen lopen zonder dat je eerst een stukje moet rijden want wat maakt die 10/20 meter voor verschil
Simpel toch, bij koude motor kleppen stellen, daarna motor warm rijden voor carbs synchroniseren.
Ik zou sowieso eerst kleppen stellen, omdat de afstelling van de kleppen ook invloed kan hebben op de synchronisatie (andersom niet).
Daarnaast zou ik voor zaken die met warme motor moeten gebeuren, de motor ook echt warm rijden en niet lafjes stationair warm laten draaien.
 
Dat kan best invloed hebben maar je hebt volledig gelijk hoor. Je zou op de choke moetn kunnen starten en na enkele minuten zonder choke stationair moeten laten draaien... Jij wil het, het kan, dus het moet !
Ik denk, net zoals bij iedere start en stationairprobleem aan vervuilde carbs. Dat is namelijk standaard aan de hand met slecht lopende motoren. Heb je de bougies al vervangen??? En wat tank je???


Ik zie dat eigenlijk meer als een voorval, maar toch niet meer als een uitdaging.

Vervuilde Carbs zou wellicht wel kunnen de motor is ooit verbouwd door iemand van het forum hier, sindsdien heeft de motor naar mijn weten niet veel onderhoud meer gehad er is ook niet veel mee gereden ik ben nu zelf een maand of 2 eigenaar en heb zoveel mogelijk historie uitgezocht. De motor rijdt verder prima op een slechte vacuum membraam van de benzine kraan na maar dat hebben de meeste gs500 ben ik hier achter gekomen. Ik tank zelf 98, Bougies en olie heb ik ook vervangen.

Ik vind het verder geen probleem, maar de reden alsmede de oplossing ben/was ik nieuwschierig naar. (om gelijk antw te geven op Clank)

Sowieso bedankt voor de reacties 👍🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan