statische electriciteit

lrothheut

MF'er
23 dec 2007
220
0
Kruibeke, Belgie
Dag mede-scooteraars,


een klein, maar raar vraagje: sinds ik een hoger scherm heb op mijn Silverwing,
waar ik doorkijk i.p.v. over, moet ik altijd 's avonds het scherm afwassen om de vliegen en muggen uit mijn gezichtsveld te krijgen. Met een keukenhanddoek droog ik dat scherm dan op. Daardoor wordt het statisch opgeladen en trekt het stof aan.
Resultaat: weer geen helder zicht door mijn scherm.

Wie weet een oplossing om die statische electriciteit terug af te voeren?

Een "opgeladen" SW rijder. :?
 
Tjonge jonge, eerst een zingend voorband, dan een stroomslag als dank? Je hebt mijn medelijden.... ;)

Maar ff zonder geintjes: Je kunt jouw scherm in een hardwax laag zetten, oftewel met een goede harde wax behandelen. Dat heb ik met de ruit van de SH300 gedaan, en de vliegen vliegen eraf met een beetje water.

Dat maakt in ieder geval het poetsen gemakkelijker, waardoor je dus ook minder hard moet wrijven, en dus minder spanning ontstaat.
 
Laatst bewerkt:
Misschien helpt het om je scherm af te drogen met een papieren keukenrol in plaats van een handdoek.
 
Bedankt,

dat ga ik eens proberen (eerst keukenrol, dan harde wax).
Ik had al Rain-X op de ruit gesmeerd, maar dat wrijf je er te snel terug af.
 
Maar ff zonder geintjes: Je kunt jouw scherm in een hardwax laag zetten, oftewel met een goede harde wax behandelen. Dat heb ik met de ruit van de SH300 gedaan, en de vliegen vliegen eraf met een beetje water.

Dat maakt in ieder geval het poetsen gemakkelijker, waardoor je dus ook minder hard moet wrijven, en dus minder spanning ontstaat.

Hallo,
Ik heb dit even uitgeprobeerd op de ruit van mijn Burgman en ik moet zeggen dat het prima werkt! Bedankt voor de tip.
Na al die jaren motorervaring had ik hiervan nog nooit gehoord. :) :) :)
 
Pledge meubelwas spray ook zo'n middeltje perfect om alles mooi te houden hij blijft blinken en vuil hecht veel minder :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan